پرداخت مالیات با بیت کوین در ایالت اوهایو ممکن شد

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صاحبان مشاغل در ایالت اوهایو آمریکا می‌توانند مالیات خود را برمبنای ارز رمزنگاری‌شده‌ی بیت‌کوین از طریق پورتال مربوطه پرداخت کنند.
تبلیغات

برای اولین بار، صاحبان کسب‌و‌کار در ایالت اوهایو آمریکا می‌توانند به‌ روش جدیدی مالیات خود را پرداخت کنند. ایالت اوهایو امکان پرداخت مالیات با استفاده از بیت‌ کوین را در اختیار صاحبان مشاغل قرار داده است. 

 به گزارش وال‌استریت ژورنال، صاحبان مشاغل در ایالت اوهایو می‌توانند از طریق پورتال ohiocrypto.com و برمبنای ارزرمزنگاری‌شده، مالیات  خود را پرداخت کنند. 

بیت کوین

وال‌استریت ژورنال اعلام کرد که ظاهرا ایالت اوهایو، اولین ایالتی است که چنین راهکاری را دراختیار شهروندان خود قرار می‌دهد تا بتوانند با ارزهای دیجیتال پرداخت انجام دهند. ایده‌ی انجام این کار اولین بار توسط جاش مندل، خزانه‌دار ایالت هایو مطرح شده بود. اطلاعات منتشرشده در قسمت FAQ پورتال در مورد این فرآیند جدید توضیح می‌دهد و حاکی از آن است که پرداخت مالیات از طریق بیت‌کوین، سریع، ایمن و شفاف است. در این قسمت، همچنین ۲۳ نوع مالیات مختلف که صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق بیت‌کوین پرداخت کنند، مشخص شده است که شامل مالیات مربوط به سیگار، تنباکو و مالیات مربوط به سوخت و فروش می‌شود. 

صاحبان مشاغل می‌توانند به‌راحتی از طریق وارد کردن کد اقتصادی خود در پورتال ثبت‌نام، و مبلغ مالیات خود را مربوط به بازه‌ی زمانی مشخص‌شده  برمبنای بیت‌کوین پرداخت کنند. کاربران می‌توانند از طریق کیف‌پول الکترونیک خود، به‌راحتی مالیات بپردازند. سپس وزارت خزانه‌داری ایالت اوهایو از طریق BitPay، فرآیند پرداخت مالیات را تکمیل می‌کند. براساس اعلام پورتال، شرکت‌هایی که در واهایو فعالیت می‌کنند و باید مالیات پرداخت کنند، مجاز به استفاده از این روش پرداخت هستند ولی لازم نیست که مقر اصلی شرکت برای استفاده از این ویژگی، حتما در ایالت اوهایو باشد. براساس اعلام پورتال، در حال حاضر تنها ارز رمزنگاری‌شده برای دریافت مالیات بیت‌کوین است ولی انتظار می‌رود در آینده ارزهای دیجیتال دیگری نیز پذیرفته شود. 

پال ویگنا، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال با اشاره به اینکه چنین رویکری تایید‌کننده‌ی ارزهای رمزنگاری‌شده است، معتقد است: «این روش به‌صورت ضمنی، استفاده از ارزهای دیجتال را از نظر حقوقی تایید می‌کند که پیش از این کاستی‌هایی در مورد آن وجود داشت». وی در ادامه‌ی گزارش خود اشاره می‌کند که سایر ایالت‌ها از جمله ایالت آریزونا، جورجیا و ایلینوی نیز به‌زودی همین رویکرد را در پیش خواهند گرفت و برنامه‌ی مشابهی را برای دریافت مالیات از طریق ارزهای دیجیتال دنبال خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات