کوالکام ۱۳ آ‌ذر از تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8150 رونمایی می‌کند

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
طبق گفته‌ی رسمی کوالکام، این شرکت در تاریخ ۱۳ آذر به‌صورت رسمی از تراشه‌ی قدرتمند بعدی خود موسوم به اسنپدراگون ۸۱۵۰ معرفی به‌عمل خواهد آورد.
تبلیغات

از معرفی تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ تقریبا مدت زیادی می‌گذرد. حال پس از مدت‌ها انتظار، به‌نظر می‌رسد که کوالکام قصد دارد به‌زودی از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۱۵۰ رونمایی کند.

شعبه‌ی چین کوالکام اخیراً در حساب کاربری ویبو خود تأیید کرده نسل بعدی تراشه‌های پردازشی آن‌ها در تاریخ ۱۳ آذرماه سال جاری (۴ دسامبر) در طی رویداد فناوری هاوایی معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود که اسنپدراگون ۸۱۵۰ با طراحی سه‌خوشه‌ای مشابه با کرین ۹۸۰ و اگزینوس ۹۸۲۰ به بازار عرضه شود. قرار است در این تراشه از یک هسته‌ی فوق قدرتمند با فرکانس کاری ۲.۸۴ گیگاهرتز در کنار سه هسته‌ی عادی با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز استفاده شود. افزون بر چهار هسته‌ی یادشده، چهار هسته ی دیگر نیز برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در این تراشه به‌کار رفته است که با فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتزی فعالیت می‌کنند تا تعداد کلی هسته‌ی اسنپدراگون ۸۱۵۰ را به هشت عدد برسانند.

رسانه‌های فناوری معتقدند که کوالکام از لیتوگرافی مدرن ۷ نانومتری TSMC در تراشه‌ی تازه‌وارد خود استفاده خواهد کرد تا اندازه‌ی کلی این پردازنده ۱۲.۴ × ۱۲.۴ میلی‌متر برسد.

متأسفانه برطبق آزمایش‌های بنچمارکی که به بیرون درز کرده، انتظار نمی‌رود که اسنپدراگون ۸۱۵۰ بتواند از نظر آماری تراشه‌ی A12 اپل را شکست دهد؛ با این وجود باید خود را برای قرارگیری این پردازنده در پرچم‌داران سال آتی میلادی آماده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات