تعیین خط گرندپری ابوظبی 2018؛ آخرین پول پوزیشن فصل همیلتون

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
مطالعه 3 دقیقه
دور تعیین خط گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018 با آخرین پول پوزیشن فصل لوئیس همیلتون، راننده‌ی انگلیسی تیم مرسدس به‌پایان رسید و والتری بوتاس و سباستین فِتِل، دوم و سوم شدند.
تبلیغات

پس از سه دورِ تمرینی در پیست یاس مارینا ابوظبی، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک 2018 برای تعیین خط به‌میدان رفتند که با پیشتازی لوئیس همیلتون همراه شد. به این ترتیب، لوئیس همیلتون فردا رقابت اصلی گرندپری ابوظبی 2018 را از خط اول آغاز خواهد کرد. پس از همیلتون، والتری بوتاس و سباستین فِتِل قرار گرفتند.

2018 Abu Dhabi Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018

گرندپری ابوظبی در این مرحله شاهد آخرین حضور فرناندو آلونسو، مارکوس اریکسون، استبان اکن و استوفل وندورن در فرمول یک خواهد بود. همچنین، برخی رانندگان مانند دنیل ریکیاردو، کیمی رایکونن،‌ کارلوس ساینز، چارلز لکلرک، لانس استرول، پیر گسلی و سرگئی سیروتکین آخرین مسابقه‌شان را در لباس تیم فعلی برگزار خواهند کرد. تیم فرمل یک ردبول هم برای آخرین‌بار با پیشرانه‌ی رنو به رقابت‌ها گام می‌گذارد. 

2018 Abu Dhabi Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018

تمرین اول گرندپری ابوظبی با شروع قدرتمند ردبول و جایگاه اول و دوم رانندگان این تیم همراه بود و تمرین دوم هم با عملکرد خیرکننده‌ی والتری بوتاس و مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو به‌پایان رسید. این درحالی بود که در تمرین سوم لوئیس همیلتون و کیمی رایکونن و سباستین فِتِل از تیم فراری بهترین زمان را ثبت کردند. مرحله‌ی اول تعیین خط فرمول یک با خروج لانس استرول، سرگئی سیروتکین، استوفل وندورن، پیر گسلی و برندون هارتلی از جدول و بازماندن از رسیدن به مرحله‌ی دوم تعیین خط خاتمه یافت. در این دور فِتِل و بوتاس و همیلتون بهترین زمان را ثبت کردند. 

دور دوم مرحله‌ی تعیین خط گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018 با پیشتازی همیلتون و وشتاپن و فِتِل ادامه یافت. گفتنی است فرناندو آلونسو، سرجیو پرز، کارلوس ساینز، مارکوس اریکسون و کوین مگنوسن نیز از راه‌یابی به مرحله‌ی سوم تعیین خط بازماندند. بدین‌ترتیب، رانندگان تیم‌های مرسدس بنز، فراری، ردبول، رنو، فورس ایندیا، سائوبر و هاس توانستند در مرحله‌ی نهایی تعیین خط حضور داشته باشند.

2018 Abu Dhabi Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018

دور سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018 با پیشتازی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۴.۷۹۴ ثانیه به‌پایان رسید. والتری بوتاس نیز با ۰.۱۶۲ ثانیه اختلاف در جایگاه دوم ایستاد. فِتِل هم با ۰.۳۳۱ اختلاف درمقایسه‌با بوتاس در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک ابوظبی ایستاد. پس از آن‌ها، کیمی رایکونن و دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن از ردبول، رومن گروژان از هاس، چارلز لکلرک از سائوبر، استبان اکن از فورس ایندیا و نیکو هالکنبرگ از رنو در جایگاه چهارم تا دهم قرار گرفتند.

2018 Abu Dhabi Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک ابوظبی 2018

مرحله‌ی اصلی فرمول یک ابوظبی 2018، از ساعت ۱۶:۴۰ (به وقت تهران) یکشنبه ۴آذر۱۳۹۷ آغاز می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات