۷۰ درصد پروژه ارز دیجیتال تلگرام کامل شده است

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هنوز کار روی بخش‌های قابل توجهی از پروژه آغاز نشده اما گزارش تکمیل شدن ۷۰ درصد پروژه نشان می‌دهد در چند ماه آینده شاهد ارائه‌ی آن خواهیم بود.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد ۷۰ درصد پروژه‌ی طولانی مدت و ۱.۷ میلیارد دلاری رمزارز تلگرام تکمیل شده است. البته هنوز کار روی بخش‌های قابل توجهی از پروژه آغاز نشده و انتظار می‌رود در چند ماه آینده تکمیل شود. قابل توجه‌ترین بخش این گزارش که توسط The Block در لینکدین منتشر شده و پیش از این عمومی نشده بود این است که ماشین مجازی (شبیه به ماشین مجازی اتریوم) مورد نیاز برای اجرای قراردادهای هوشمند هنوز آماده نشده است.

تلگرام، پیام‌رسان امن روسی که در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در عرضه‌ی اولیه‌ و خصوصی (ICO) ارز دیجیتال خود بیش از ۱.۷ میلیارد دلار فروش داشته است. شبکه‌ی باز تلگرام به‌عنوان رقیبی برای اتریوم در راه‌اندازی و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. این یعنی احتمال دارد تلگرام در آینده توکن‌های بیشتری ارائه دهد و ارزش آن‌ها به ICO هایی بستگی دارد که از آن به‌عنوان پلتفرم پایه استفاده می‌کنند.

شبکه بلاک چین تلگرام با نام TON

طبق گزارش منتشرشده، برخی جنبه‌های TVM یا ماشین مجازی تلگرام مانند شبکه‌های همپوشان تکمیل شده است؛ اما بیش از ۵۰ درصد بخش‌هایی که از چند ماه پیش عقب افتاده بود مانند کتابخانه‌ها و نرم‌افزار اعتبارسنجی هنوز تکمیل نشده است. کار روی سایر بخش‌ها مانند قراردادهای هوشمند و منابع توسعه‌دهندگان مانند نمونه قراردادهای هوشمند نیز هنوز آغاز نشده است.

در این گزارش تاریخ انتشار نسخه‌ی امتحانی TON مشخص نشده است اما اگر در نظر بگیریم ۷۰ درصد پروژه تکمیل شده، یعنی تا چند ماه دیگر شاهد ارائه‌ی آن خواهیم بود. ناگفته نماند در عرضه‌ی اولیه TON اختلال‌هایی نیز صورت گرفته و یک شرکت جعلی به نام Telegram Open Network در بریتانیا تلاش کرد از سرمایه‌گذاران احتمالی این پروژه کلاهبرداری کند. کانر ملونی، نویسنده‌ی سایت CCN در این رابطه نوشته است:

شرکت جعلی Telegram Open Network تلاش کرد بودجه‌ی تلگرام را بدزدد و اگر این موضوع افشا نمی‌شد کلاهبرداری گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران انجام می‌گرفت. این شرکت به‌صورت قانونی ثبت شده بود و به همین دلیل از نظر سرمایه‌گذاران مشروعیت داشت و قانونی بود. اما در نهایت این پروژه توجه تلگرام را به خود جلب کرد و انتشار توییتی نشان داد این پروژه هیچ ارتباطی با پروژه‌ی اصلی و معتبر تلگرام ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات