اپل تولید آیفون X را ازسر می‌گیرد

پنج‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل ظاهرا قصد دارد در پی فروش کمتر از حد انتظار آیفون XS، مجددا تولید آیفون X را آغاز کند. البته این موضوع هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است.
تبلیغات

اپل در پی تقاضای کمتر از حد انتظار مشتریان گوشی‌های جدید آیفون XS و آیفون XS مکس، تولید آیفون X را مجددا آغاز کرده است. این گزارش را وبگاه معتبر وال‌استریت‌ژورنال منتشر کرده است.

این وبگاه در بخشی از مقاله‌اش ادعا می‌کند که یکی از دلایل این موضوع، به قرارداد پیشین اپل با سامسونگ برای خرید تعداد مشخصی نمایشگر OLED از این شرکت کره‌ای بازمی‌گردد.

مقاله‌های مرتبط:

ازآنجایی که آیفون XS و آیفون XS مکس آن‌چنان‌که باید و شاید فروخته نشدند، هنوز تعداد مشخصی از این نمایشگرها را سامسونگ برای اپل نساخته است. این بدان معناست که مفاد یادشده در قرارداد هنوز به‌طور کامل رعایت نشده‌ است. این موضوع باعث شد که اپل به فکر چاره بیفتد و مجددا به تولید آیفون X روی بیاورد. اهالی کوپرتینو پیش‌تر به‌هنگام عرضه‌ی اولیه‌ی گوشی آیفون XS، اعلام کرده بودند که قصد دارند تولید آیفون ۱۰ را متوقف کنند.

آیفون 10 ایکس / iphone x

وال‌استریت‌ژورنال در ادامه‌ی مقاله‌اش مدعی شده که به لطف قدیمی‌تربودن آیفون 10 درمقایسه با آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس، هزینه‌های تمام‌شده برای تولید، شامل قطعات و فرایند سرهم‌کردن کمتر از هزینه‌ی تولید آیفون‌های OLED سال ۲۰۱۸ است. البته پیش‌تر دیده شده که مدل‌های قدیمی‌تر یک گوشی به‌دلیل تقضای کافی برای آن‌ها در برخی بازارها، مجددا بازتولید شده بودند.

ادعای این رسانه‌ی بزرگ درحالی مطرح می‌شود که اخیرا شاهد انتشار خبری مبنی بر کاهش تقاضای اپل برای تولید تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ بودیم. تا قبل از عرضه‌ی آیفون XR به بازار، اکثر تحلیلگران بزرگ پیش‌بینی می‌کردند که این گوشی بتواند فروش نه‌چندان زیاد آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس را جبران کند؛ اما این روز‌ها همین گوشی نیز فروش بسیار کمی را تجربه می‌کند که البته دلیل آن واضح است.

کاربرانی که بیشتر به خرید گوشی‌های اقتصادی اخیر اپل تمایل دارند، ترجیح می‌دهند سراغ خرید آیفون 8 بروند؛ زیرا این گوشی همچنان در بازار دردسترس است و قیمتی کمتر از آیفون XR دارد. وضعیت فعلی آیفون 8 اپل را پیش‌تر برای گوشی آیفون 5 سی نیز دیده بودیم؛ محصولی که به‌هنگام عرضه‌اش نتوانست فروش چندان موفقی تجربه کند؛ ولی یک سال بعد، مشتریان Apple توجه خاصی به آن نشان دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات