شیائومی Mi A2 مشکل کُندی حافظه دارد

سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی جدیدترین گوشی اندروید وان شیائومی، براساس گزارش‌های متعدد کاربران، مشکل کندی حافظه دارد.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر انجمن‌های اینترنتی ردیت و XDA پر از گزارش‌هایی شده‌اند که محتوای آن‌ها شکایت کاربران دربارۀ کندی خواندن و نوشتن فایل در گوشی Mi A2 است. می A2 که جزوی از پروژه‌ی اندروید وان گوگل به حساب می‌آید، ساخت شرکت شیائومی است، اما در بخش نرم‌افزار از اندروید خالص گوگل بهره می‌برد و غول دنیای فناوری مانتین‌ویو از آن پشتیبانی نرم‌افزاری می‌کند.

رواج این مشکل به اندازه‌ای است که گوگل در حال حاضر در بخش پیگیری مشکلات خود، این مسئله را به عنوان ایرادی که باید بررسی شود (Assigned) پذیرفته است.

براساس گزارش کاربران، ماهیت مشکل یادشده به سرعت نوشتن حافظه در نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی می A2 برمی‌گردد. در پاره‌ای مواقع، کندی ایجاد شده آن‌قدر زیاد است که سبب تأخیرهای طولانی و ری‌استارت دستگاه می‌شود.

برخی از موقعیت‌هایی که مشکل فوق بروز پیدا می‌کند، استفاده از بنچمارک است. از آن‌جایی که معمولاً استفاده از بنچمارک فایلی پرحجم تولید می‌کند، دستگاه دچار توقف اجرا می‌شود. همچنین به گزارش کاربران، پاک‌کردن کش اپلیکیشن‌ها، در صورتی که بزرگ‌تر از ۵۰ مگابایت باشند، سبب افت عملکرد دستگاه می‌شود تا حدی که استفاده از آن را ناممکن می‌کند.

برخی کاربران در این باره گلایه کرده‌اند که سرعت انتقال فایل از طریق کابل USB در حد ۷۰۰ کیلوبایت در ثانیه است.

نکته‌ی تأمل‌برانگیز درباره‌ی مشکل مذکور این است که عملکرد کلی دستگاه هنگام انجام امور عادی، متأثر از مشکل یادشده نیست و کاملاً عادی است؛ حتی در مواقع اجرای بازی هم تا زمانی که نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات نباشد مشکلی مشاهده نخواهد شد.

Mi A2

در  زمینه‌ی سخت‌افزاری‌ یا نرم‌افزاری‌بودن این مشکل نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. برخی کاربران مدعی شده‌اند که با نصب رام MIUI مخصوص دستگاه مشابه شیائومی یعنی Mi 6X روی گوشی، مشکل برطرف می‌شود. البته به گفته‌ی عده‌ی دیگری از کاربران هر رامی که روی دستگاه نصب می‌شود تا مدتی مشکل را رفع می‌کند، اما پس از گذشت چند روز کندی حافظه دوباره به‌وجود می‌آید. این موضوع احتمال نرم‌افزاری بودن مشکل را تقویت می‌کند، از سوی دیگر محدودبودن مشکل به نسخه‌ی ۶۴/۴ گیگابایتی، شائبه‌ی سخت‌افزاری‌بودن آن را پررنگ می‌کند.

در هر حال، گوگل اولویت P3 را برای گزارش مذکور در نظر گرفته و آن را جزو مشکلات نه چندان مهمی که در صورت امکان بررسی خواهد کرد قرار داده است. باید دید به‌روزرسانی‌های آتی گوگل تأثیری در رفع کندی حافظه‌ی می A2 خواهند داشت یا باید شیائومی را به عنوان تولیدکننده‌ی دستگاه، مسئول مستقیم مسئله بدانیم. گفتنی است پیش‌تر نیز گزارش‌هایی درباره‌ی مشکل باتری و اثر انگشت این گوشی محبوب و پرفروش منتشر شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات