شیائومی در سه فصل آغازین سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار سود خالص داشته است

سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین گزارش‌های مالی شرکت شیائومی، در ۹ ماه نخست سال جاری، این شرکت چینی موفق به کسب ۱.۴۵ میلیارد دلار سود خالص شده است.
تبلیغات

شیائومی، تولیدکننده‌ی مطرح چینی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند، در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر موفق شده است ۱.۴۵ میلیارد دلار سود خالص  به دست آورد. شرکت چینی فقط در سه‌ماهه‌ی اخیر به ۳۵۷.۲۳ میلیون دلار سود خالص دست پیدا کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پیشرفت چشمگیری نشان می‌دهد. گفتنی است متوسط تخمین‌هایی که برای سود شیائومی در این مدت زده می‌شد، حدود ۲۷۳.۷ میلیون دلار بود.

براساس گزارش مالی شیائومی، سود عملیاتی این شرکت ۳۸.۴ درصد کاهش داشته است؛ در حالی که درآمد آن دست‌خوش ۴۹.۱ درصد افزایش شده است. آمارهای فوق در حالی به دست آمده‌اند که فروش کلی گوشی هوشمند هم در چین و هم بازارهای بین‌المللی کاهش یافته است.

با این وجود، براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، شیائومی در کنار دو تولیدکننده‌ی چینی دیگر با نام‌های اوپو و ویوو در مجموع حدود یک چهارم سهم بازار گوشی هوشمند دنیا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

بازاری که شیائومی در آن روند رشد سریعی داشته بازار هند است. همواره در هند از گوشی‌های سری ردمی شیائومی که سری اقتصادی این شرکت به حساب می‌آیند، استقبال فراوانی می‌شود.

در بازار اروپا نیز دو کشور روسیه و اسپانیا که سال گذشته پذیرای ورود رسمی گوشی‌های این شرکت چینی بودند، در موفقیت شیائومی سهیم بوده‌اند، ضمن اینکه، این شرکت، اوایل ماه جاری، گوشی پرچمدار خود، یعنی می ۸ پرو را به طور رسمی روانه‌ی بازار انگلستان کرد.

شیائومی می 8 پرو / Xiaomi mi 8 pro

از آن‌جایی که برند شیائومی تصویر گوشی‌های ارزان قیمت چینی را به ذهن متبادر می‌کند، در ارائه‌ی گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت با حاشیه‌ی سود بالا با چالش‌هایی مواجه است. برای مقابله با این چالش و به منظور افزایش حاشیه‌ی سود، شرکت موفق چینی قصد دارد با نام برندهای دیگری نیز در بازار گوشی هوشمند فعالیت داشته باشد تا عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار را با نام برندهایی غیر از شیائومی انجام دهد. آن‌ها در همین راستا، اخیراً با Meitu، شرکت معروف چینی در زمینه‌ی تولید نرم‌افزار ویرایش عکس، مذاکراتی انجام داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات