سامسونگ دستیار بیکسبی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد جهت پیشرفت و افزایش قابلیت‌های بیکسبی، دستیار صوتی خود، آن را به طور کامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.
تبلیغات

آن‌طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ آن‌قدر به دستیار صوتی نوپای خود، بیکسبی، مطمئن است که قصد دارد آن را در اختیار توسعه‌دهندگان نیز قرار دهد. هفته آینده این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سان‌فرانسیسکو از قابلیت‌های جدیدی برای این دستیار پرده‌برداری می‌کند و آن را به صورت کامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد؛ همان کاری که پیش از  این آمازون و گوگل با سرویس‌های الکسا و گوگل اسیستنت خود کرده بودند.

مشکل اصلی بیکسبی این است که فقط ۶ درصد از مردم آمریکا از آن استفاده می‌کنند که در مقایسه با سهم ۲۴ و ۲۰ درصدی الکسا و دستیار گوگل مقدار ناچیزی به حساب می‌آید. این در حالی است که بیکسبی به صورت پیش‌فرض بر روی میلیون ها دستگاه موبایل، تلویزیون و لوازم‌خانگی ساخته شده توسط سامسونگ نصب شده است. هوش مصنوعی هم از دیگر مشکلات فنی بیکسبی است که از لهجه‌ی ربات‌گونه و کمبود امکانات رنج می‌برد. علاوه‌بر همه‌ی این‌ها سامسونگ هنوز فروش اسپیکر هوشمند مجهز به بیکسبی را آغاز نکرده است، در حالی که بیش از سه ماه از زمان رونمایی از آن می‌گذرد.

سامسونگ تاکنون برای متقاعد کردن توسعه‌دهندگان به ساخت افزونه برای بیکسبی تلاش فراوانی انجام داده است. علی‌رغم ارائه‌ی پیشنهاد هدیه‌ی ۵۰۰ دلاری به ۵۰ توسعه‌دهنده اولی که برای بیکسبی قابلیت‌های جدید ایجاد کنند، تنها ۳۰ نفر به این کار اقدام کردند. در نهایت این شرکت توانست ۴۶ توسعه‌دهنده را به این طرح جذب کند و برای بهترین اپلیکیشن ارائه شده در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در هفته‌ی آینده نیز یک جایزه ۱۰ هزار دلاری در نظر گرفته است.

سامسونگ امیدوار است با در دسترس قرار دادن بیکسبی برای توسعه‌دهندگان مثل آمازون، گوگل و مایکروسافت به پیشرفت دستیار صوتی خود شتاب بیشتری ببخشد. با برگزاری کنفرانس سامسونگ در هفته‌ی آینده ما به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست پیدا می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات