تراشه 5G مدیاتک اواخر سال آینده میلادی معرفی می‌شود

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک در حال توسعه‌ی تراشه‌ی 5G است که اواخر سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

مدیرعامل شرکت مدیاتک اعلام کرد که هلیو M70 اولین مودم 5G این شرکت است که روی دستگاه‌هایی نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر نیز گفته شده بود که تراشه‌ی مودم 5G مدیاتک به نام هلیو ام ۷۰ سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود

اما به‌نظر می‌رسد مدیاتک در حال توسعه‌ی تراشه‌ی یکپارچه‌ 5G دیگری نیز هست که احتمالا اواخر سال آینده‌ی میلادی معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد عرضه‌ی اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه در سال ۲۰۲۰ به بازار باشیم.

تراشه 5G

هلیو M70 مودم مستقلی است و بخشی از یک تراشه نیست. در نتیجه برای تامین مودم‌ 5G اپل در گوشی‌های آیفون که از تراشه‌ی مودم اکسترنال بهره می‌برند (در حال حاضر توسط اینتل تامین می‌شوند) مناسب است. پیش‌تر گفته شده بود که مدیاتک با تولید مودم 5G‌ برای آیفون‌ اپل از سد اینتل عبور می‌کند. البته مودم‌های 5G کوالکام نیز از نوع اکسترنال هستند.

از آنجایی که مودم‌های یکپارچه در تراشه، منجر به کاهش کلی هزینه‌ها می‌شوند؛ در نتیجه برای بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند گزینه‌ی مناسب‌تری به‌نظر می‌رسند. در حالی‌که اپل امکان پرداخت هزینه‌ی اضافی چنین مودم‌هایی را دارد؛ سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند تا حد ممکن در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

مدیاتک (MediaTek) در حال حاضر در نظر دارد تا بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ی قابل توجهی را صرف توسعه‌ی فناوری 5G کند. غول چینی دنیای تراشه‌ها هم‌اکنون منتظر بهترین زمان ممکن برای ورود قدرتمند به این بخش از بازار است که البته نیازمند آمادگی اپراتورهای مخابراتی و تولید‌کننده‌های گوشی هوشمند برای چنین تغییر استراتژیکی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات