دیتابیس محصولات زومیت با طراحی جدید به‌روز شد

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم زومیت با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز به کار بخش دیتابیس محصولات، این قسمت را با طراحی جدید به‌روز کرد.
تبلیغات

فقدان منبع معتبر فارسی برای اطلاع از مشخصات فنی و راهنمایی کاربران، تیم زومیت را بر آن داشت تا بخش دیتابیس محصولات زومیت را پس از فرآیند طولانی طراحی و توسعه، در واپسین روزهای آذر ۱۳۹۶ راه‌اندازی کند. این بخش در ابتدا با چهار دسته محصول موبایل، تبلت، ساعت و دستبند هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی کار خود را آغاز کرد؛ هدف از فاز نخست دیتابیس محصولات زومیت ارائه‌ی مشخصات فنی دقیق، امکان مقایسه و مهم‌تر از همه، بهره‌مندی کاربران از راهنمای خرید هوشمند برای انتخاب ساده‌تر محصول براساس نیازهایشان بود.

دیتابیس محصولات زومیت

دیتابیس محصولات زومیت با گذشت زمان و با دریافت بازخوردهای کاربران کامل‌تر از گذشته شده است و در حال حاضر، ۷۵۰۰ محصول از ۹ دسته‌ی کالایی را دربرمی‌گیرد:

ما در زومیت خود را به محصولات ذکرشده محدود نکرده‌ایم و در آینده‌ی نزدیک با دسته‌های جدیدی مانند پردازنده، کارت‌های گرافیک، انواع حافظه و تلویزیون شما را از مراجعه به منابع دیگر بی‌نیاز خواهیم کرد. بهبود تجربه‌ی کاربری همواره از اصول زومیت بوده؛ به‌طوری که تیم توسعه‌‌‌ی ما با دریافت بازخوردهای کاربران و انتخاب راهکارهای نو، این هدف را سرلوحه‌ی خود قرار داده است. طراحی مدرن، دسترسی آسان‌تر به بخش‌های مختلف و ایجاد پیوستگی بیشتر با دیگر بخش‌های وب‌سایت زومیت، تنها برخی از مواردی هستند که در طراحی جدید مدنظر قرار گرفته‌اند.

صفحه‌ی محصولات در طراحی جدید به‌‌صورت کامل بازطراحی شده است؛ به‌طوری که اکنون کاربران اطلاعات مورد نیاز خود را با تفکیک بهتری مشاهده خواهند کرد. در طراحی جدید، صفحه‌ی هر محصول به‌طور کلی موارد زیر را دربر می‌گیرد:

  • مشخصات: نمایش اطلاعات فنی دقیق برگرفته‌شده از منابع معتبر
  • قیمت: نمایش قیمت‌های یک محصول در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر
  • اخبار و مقالات: نمایش تمامی مقالات مرتبط با یک محصول
  • بررسی: نمایش بررسی اختصاصی زومیت از یک محصول
  • تصاویر: نمایش تصاویر رسمی و تصاویر اختصاصی زومیت
  • ویدئوها: نمایش تمام ویدئوهای مرتبط با یک محصول
  • بررسی و نظرات کاربران: محلی برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربران از یک محصول و نظرات آن‌ها
  • پرسش و پاسخ: محلی برای طرح پرسش‌های مرتبط با یک محصول و تعامل با دیگر کاربران
دیتابیس محصولات زومیت

همان‌طور که مشخص است، صفحه‌ی یک محصول، همه‌ی آنچه را که در مورد آن نیاز دارید، به شما ارائه می‌کند؛ بخش‌ جدید بررسی و نظرات کاربران در کنار قسمت پرسش و پاسخ، به‌مدد جامعه‌ی کاربری بزرگ زومیت، بستری مناسب برای اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولات مختلف محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که کاربران و کارشناسان زومیت هر دو قادر به راهنمایی کاربران در بخش پرسش و پاسخ هستند.

دیتابیس محصولات زومیت

تنوع مدل‌ها در دنیای پر از محصول سال‌های اخیر گیج‌کننده‌تر از هر زمان دیگری شده است؛‌ بخش مقایسه‌ی دیتابیس محصولات زومیت با استقبال کاربران روبه‌رو شد و همین مساله ما را بر آن داشت تا بخشی جداگانه برای ارائه‌ی محبوب‌ترین مقایسه‌های کاربران در شاخه‌های مختلف ایجاد کنیم که از صفحه‌ی اصلی بخش محصولات و این لینک در دسترس کاربران است. تمامی بخش‌ها از فهرست‌‌ها گرفته تا صفحات محصول بازطراحی و کامل‌تر از گذشته شده‌اند؛ حالت‌های مختلف نمایش محصول، طراحی بهینه‌تر حالت موبایل و در دسترس بودن المان‌های مختلف تنها بخشی از تغییرات این طراحی هستند.

دیتابیس محصولات زومیت

راهنمای خرید هوشمند علاوه‌بر اینکه به برخی از دسته‌های جدید نیز آورده شده است، حال ملموس‌تر از گذشته شما را راهنمایی خواهد کرد؛ کار کردن با این بخش برای کاربران مبتدی بسیار ساده‌تر از گذشته شده و کاربر تنها باید گزینه‌های پر اهمیت را انتخاب کند؛ به بیان دیگر به دلیل کم شدن حالت‌ها، امکان استفاده‌ی مفید از این بخش برای کاربران بیشتری میسر شده است. در پایان از شما دعوت می‌کنیم با مراجعه به این بخش، ما را از نقطه‌نظرات خود و مشکلات احتمالی آگاه سازید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات