کیت بلاک چین مایکروسافت از راه رسید

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی نرم‌‌‌افزاری دنیا با ارائه‌ی کیت توسعه‌ی اَبری آینده بلاک‌چین را تضمین کرد.
تبلیغات

مایکروسافت، غول فناوری ردموند، قدرتمندانه به عرصه‌ی بلاک‌چین قدم گذاشت و کیت توسعه‌ی اَبری را برای بلاک‌چین برپایه‌ی آژور ارائه کرد.

مارک مرکوری، سرپرست بخش مهندسی بلاک‌چین مایکروسافت طی توئیتی گفت:

از نسخه‌ی ۱.۵ سرویس بلاک‌چین آژور استفاده کرده‌اید؟ ما این سرویس را ابتدای همین هفته عرضه کردیم و قابلیت‌های جدید، محتوای فوق‌العاده و ابزار دیباگ پیشرفته‌ای دارد که آن را نسبت به گذشته بسیار کاربردی‌ و بهتر کرده است.

وی در ادامه اشاره کرد:

این کیت قابلیت‌ها و امکانات الگوهای توسعه‌ی بلاک‌چینی و میزکار آژور بلاک‌چینی را دربر دارد. این قابلیت‌ها سرویس‌های آژور برای مدیریت کلید، داده‌ها و شناسه‌های خارج از زنجیره، نظارت و همچنین سرویس‌های پیام‌رسانی را شامل می‌شود که همگی در ساختاری مرجع و کتابخانه‌ای کامل، امکان پیاده‌سازی نرم‌افزاری مبتنی بر بلاک چین را برای توسعه‌دهنده فراهم می‌کند.

کیت اولیه که منتشر می‌شود، بر سه چیز تمرکز دارد: اتصال رابط‌ها، یکپارچه‌سازی داده‌ها و ساختارهای نرم‌افزاری، به‌ویژه پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند و شبکه‌های بلاک‌چینی.

طبق اعلام مایکروسافت، در میان همه این‌ها این کیت از رابط‌های تماس صوتی و پیامک برای تمهید ارتباطات در معماری‌های زنجیره‌ای و سازگاری با دستگاه‌های اینترنت اشیاء و نیز پشتیبانی از iOS و اندروید برخوردار است. ردموندی‌ها این کیت را راهکار بلاک‌چینی سربه‌سر (End-to-End Blockchain Solution) صدا می‌زنند.

افزون‌براین، مایکروسافت می‌گوید این دستاورد جدید کاملاً با ساختار فناوری‌های مالی و دفتری مثل بیت‌کوین و اتریوم سازگار است. برای برقراری ارتباط توسعه‌دهندگان با این کیت، مستندی درباره‌ی نحوه‌ی تولید نرم‌افزارهای نامتمرکز تدوین شده که از اینجا روی گیت‌هاب می‌توان آن را دریافت کرد.

غول فناوری دنیا بسیار به آینده پرسروصدای بلاک‌چین امیدوار است

مایکروسافت تقریباً تنها مرجع بزرگ فناوری دنیا محسوب می‌شود که با قاطعیت و سرعت و در ابعاد گسترده وارد عرصه‌ی بلاک‌چین شده است. البته، آی‌بی‌ام و گوگل و آمازون هم اخیراً کیت‌های مشابهی برای کسب‌وکارهای بلاک‌چینی ارائه داده‌اند.

پیش‌ازاین، مایکروسافت چند نمونه‌ی آزمایشی پلتفرم بلاک‌چینی را ارائه کرده بود که مشخصاً می‌توان به سامانه‌ی انسداد تماس‌های اسپم هند و سامانه‌ای می‌توان اشاره کرد که با همکاری شرکت حسابداری EY برای پرداخت حقوق توسعه‌دهندگان تولید شده بود.

افزون‌براین، ردموندی‌ها درحال کار روی سامانه‌ی مدیریت هویت دیجیتال هستند. آنچه اکنون توسعه‌دهندگان از این کیت در سر می‌پرورانند و دستاوردهایشان از این پلتفرم توسعه‌ی جدید، قطعاً بسیار جالب توجه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات