سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد دلاری سامسونگ در 5G و هوش مصنوعی

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ برنامه خود را برای نسل بعدی فناوری ارتباطات موبایلی تشریح می کند.
تبلیغات

سامسونگ به دنبال در اختیار گرفتن ۲۲ درصد بازار 5G در سال ۲۰۲۰ است و به این خاطر بنا دارد پول زیادی خرج کند؛ دقیقاً معادل ۲۲ میلیارد دلار.

یونگکی کیم، مدیر امور کسب‌وکارهای مخابراتی سامسونگ در جریان رویداد سخنرانی‌های مجله‌ی وال استریت در کالیفرنیا، اهداف شرکتش در این زمینه را تشریح کرد. موضوع این سرمایه‌گذاری در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ نیز مطرح شده بود.

سامسونگ سالانه نیم میلیارد دستگاه الکترونیکی تولید می‌کند و از نظر درآمد در این بخش رتبه‌ی اول جهان را دارد. این شرکت همچنین در سال گذشته از اینتل که بزرگ‌ترین سازنده‌ی نیمه‌هادی‌ها در جهان بود، پیشی گرفت. هرچند در تولید تجهیزات شبکه در رتبه‌ی پنجم بعد از هواوی، ZTE، اریکسون و نوکیا قرار دارد، اما در فصل دوم سال جاری سهم ۱۱ درصدی از بازار تجهیزات شبکه را به‌دست آورد. این شرکت می‌خواهد سهم بیشتری را از بازار 5G داشته باشد، لذا گام‌های اولیه برای این مهم را بلند برداشته است. سامسونگ در کنار 5G همچنین به دنبال تقویت شاخه‌ی فناوری‌های هوش مصنوعی خود است، همانگونه که این قصد را برای حوزه‌ی صنایع اتوماسیونی خود دارد.

کیم در رویداد مجله‌ی وال استریت عنوان کرد که 5G و هوش مصنوعی بهترین ترکیب فناوری در نسل‌های آینده خواهند بود. او درحالی که  5G را برای هوش مصنوعی به مثابه اکسیژن برای تنفس می‌داند، گفت که تنها 5G می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه هوش مصنوعی را آزاد کند. او هم چنین تأکید کرد:

هوش مصنوعی برای اینکه کاری برای شما بکند، نیاز به حجم زیادی از داده دارد. این میزان داده را فقط با 4G و 5G می‌توان در دسترس داشت.

کمپانی کره‌ای اخیراً برای گذار هرچه راحت‌تر از 4G به 5G، استارتاپ تحلیل شبکه Zhilabs را تصاحب کرده و قرارداد مشارکتی هم به منظور توسعه فناوری 5G با NEC ژاپن منعقد کرده است. هفتمین مرکز تحقیقات سامسونگ هم ابتدای ماه جاری در مونترال افتتاح شده و مأموریتش تنها تحقیق و توسعه در زمینه‌ی هوش مصنوعی خواهد بود.

همچنانکه انتظار می‌رود 5G سال آینده به مرحله‌ی بهره‌برداری تجاری برسد، سامسونگ زودتر از موعد نسبت به استقرار این شبکه در کارخانه‌ی نیمه‌هادی‌های خود در آستین تگزاس اقدام خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات