کالبدشکافی آیپد پرو 11 اینچی توسط iFixit

سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً متخصصان وب‌سایت iFixit اقدام به کالبدشکافی آی‌پد پرو ۱۱ اینچی و بررسی میزان تعمیرپذیری آن کرده‌اند.
تبلیغات

وب‌سایت iFixit برای بررسی سخت‌افزاری و میزان تعمیرپذیری به سراغ آی‌پد پرو ۱۱ اینچ، یکی از جدیدترین محصولات اپل رفته‌ است. در ابتدا، تعمیرکاران iFixit صفحه تبلت را برداشتند و اولین چیزی که با آن مواجه شدند، قطعات صوتی آی‌پد پرو جدید بود که از چهار ووفر و چهار توییتر تشکیل می‌شود.

اسپیکرها و لاجیک‌برد این دستگاه مانعی برای دسترسی به چیپ A12X بایونیک بودند، ولی در نهایت iFixit به طور کامل به لاجیک‌برد iPad Pro دسترسی پیدا کرد. بر روی این برد تراشه‌ی A12X بایونیک ، ۶۴ گیگابایت حافظه فلش توشیبا، دو عدد رم Micron با ظرفیت ۴ گیگابایت، کنترل‌کننده NFC، ماژول‌های وای‌فای و بلوتوث اپل، دو عدد کنترلر صفحه‌ی لمسی برادکام و یک کنترل‌کننده‌ی انرژی Texas Instruments قرار دارد.

بررسی باتری آی‌پد پرو نشان می‌دهد که باتری مدل ۲۰۱۸ این دستگاه تعمیر‌پذیری بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد. دلیل این امر آن است که اپل در آی‌پد پرو ۱۱ اینچی مجددآ به نوارهای کششی روی آورده و در مجموع شش نوار U شکل را در آن به کار برده است. به گفته‌ی iFixit، هر کدام از این نوارها دارای دو باریکه هستند که به تعمیرکاران اجازه می‌دهد تا در صورت پاره شدن یکی از آن‌ها از دیگری استفاده کنند.

ipad pro 11 inch

پس از باز کردن این نوارهای چسبنده، متخصصان iFixit با مقدار زیادی ماده‌ی چسبنده در سمت چپ باتری مواجه شدند که در نهایت پس از برداشتن این چسب ها، باتری آزاد شد و به مشخصات آن دست یافتند. در این دستگاه یک باتری ۷۸۱۲ میلی‌آمپرساعتی ۳.۷۷ ولتی ۲۹.۴۵ وات‌ساعتی به کار رفته است. این باتری از نمونه‌ی به کار رفته در آی‌پد پرو ۱۰.۵ اینچی با ظرفیت ۳۰.۸ وات‌ساعت اندکی ضعیف‌تر است.

طبق گفته‌ی iFixit، اپل برای قطعات مربوط به فیس‌آی‌دی این دستگاه از سخت‌افزارهای به‌کاررفته در مدل‌های پیشین مثل آیفون X استفاده کرده و تنها اصلاحات کوچکی روی آن‌ها انجام داده است. در مرحله بعد، متخصصان اسپیکرها، برد شارژ اپل پنسل و پورت USB-C دستگاه را که بر خلاف آی‌پدهای پیشین کاملاً ماژولار هستند، جدا کردند. برخلاف پورت لایتنینگ موجود در مدل‌های قبلی آی‌پد که به برد جوش خورده بودند، پورت USB-C آی‌پد ۱۱ اینچی را می‌توان به راحتی و به صورت مستقل از لاجیک‌برد تعویض کرد.

در پایان، iFixit از تیغه‌ی مافوق صوت خود برای برش اپل پنسل (Apple Pencil) و بررسی باتری، سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم و کنترلر لمسی برادکام استفاده کردند. متخصصان همچنین متوجه یک شبکه خازنی شدند که به نظر می‌رسد برای ثبت ضربات وارده‌ی کاربر به قلم جدید اپل به کار می‌رود. به گفته‌ی iFixit، این شبکه، به قلم اپل کمک می‌کند تا علاوه بر زمان، محل ضربه‌ی وارد شده به آن را نیز تشخیص دهد که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اضافه شدن قابلیت‌ها و ژست‌های حرکتی جدید به قلم اپل در آینده باشد.

ipad pro 11 inch

در مجموع، آی‌پد پرو ۱۱ اینچی نمره‌ی تعمیرپذیری ۳ از ۱۰ را کسب کرد؛ نمره‌ی ۱۰ نشان‌دهنده‌ی تعمیرپذیری کامل‌تر و آسان‌تر است. امتیازهای اصلی iPad Pro جدید، ماژولار بودن پورت USB-C آن و عدم وجود دکمه فیزیکی «هوم» تلقی شده است که می‌تواند خرابی‌های ناشی از تعمیرات را کاهش داده و تعمیر دستگاه را آسان‌تر کند. با این حال، مواد چسبنده در جای جای آی‌پد پرو وجود دارند و همین مسئله روند تعمیر آن را دشوار‌تر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات