سرویس جدید 1.1.1.1 DNS کلودفلر برای iOS و اندروید منتشر شد

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کلودفلر ساعاتی پیش اعلام کرد که سرویس دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ برای کاربران سیستم‌عامل‌های Android و iOS در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

کلودفلر سرویس دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ خود را اوایل سال ۲۰۱۸ به‌صورت رایگان برای عموم منتشر کرد. ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی (ISPها) از DNS (کوتاه شده‌ی عبارت Domain Name System) به‌منظور تبدیل یک دامنه (Domain) نظیر zoomit.ir به یک آی‌پی آدرس واقعی برای درک‌شدن آن‌ها توسط روترها و سوئیچ‌ها (یا تبدیل کردن یک آی‌پی آدرس به دامنه، برای راحت‌تری و خوانایی بیشتر توسط کاربران)، استفاده می‌کنند؛ با این‌وجود، DNSهای ارائه‌شده توسط ISPها در اغلب موارد کم‌سرعت و غیرقابل‌اعتماد هستند.

کلودفلر، این سرویس را با وعده‌ی بالا بردن سرعت اینترنت کاربران منتشر کرده است و همین موضوع باعث شد شاهد استقبال خوبی از آن باشیم. ظاهرا DNS 1.1.1.1 پس از گذراندن موفقیت‌آمیز مرحله‌ی آزمایشی، قرار است برای کاربران آی‌او‌اس و اندروید در دسترس قرار بگیرد.

این اپلیکیشن موبایلی از ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از VPN استفاده می‌کند تا بتواند ترافیک اینترنت کاربران را به سمت سرورهای دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ هدایت کند؛ کاری که در نهایت باعث افزایش سرعت اینترنت کاربران خواهد شد. نکته‌ی دیگر این‌که دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ نمی‌گذارد ارائه‌دهنده‌های اینترنت‌، تاریخچه‌ی وب‌گردی‌ها کاربران را ردیابی کنند.

دی ان اس 1.1.1.1 کلودفلر / Cloudflare 1.1.1.1 DNS

Cloudflare وعده داده است که تاریخچه‌ی وب‌گردی کاربران این DNS را به‌هیچ‌وجه ردیابی نمی‌کند؛ این شرکت قصد دارد به‌صورت سالانه با برگزاری کنفرانسی، گزارش‌های مربوط به این دی‌ان‌اس را به‌صورت عمومی منتشر کند.

کاربران بسته به ISP خود، شاهد بهبودهای قابل‌توجهی در سرعت اینترنت‌شان خواهند بود. در حقیقت، ۱.۱.۱.۱ سریع‌ترین دی‌ان‌اس عمومی دنیا است، اما این موضوع لزوماً به این معنی نیست که دی‌ان‌اس یادشده می‌تواند از لحاظ سرعت و کیفیت بر تمامی دی‌ان‌اس‌های خصوصی ارائه‌شده‌ توسط ISPها، غلبه کند. 

دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ از هم‌اکنون در آیتونز برای iOS و در گوگل‌پلی برای اندروید، در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات