گرندپری فرمول یک برزیل ۲۰۱۸؛ پیروزی آسان برای همیلتون

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
فرمول یک برزیل ۲۰۱۸ با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به پایان رسید؛ مکس وشتاپن و کیمی رایکونن به جایگاه دوم و سوم رسیدند.
تبلیغات

مرحله بیستم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸ که در کشور برزیل و پیست اینترلاگوس سائوپائولو برزیل برگزار شد، با قهرمانی لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز به پایان رسید. در این رقابت زیبا، همیلتون توانست با زمان یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۹.۰۶۶ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری برزیل قرار بگیرد. پس از همیلتون، مکس وشتاپن از ردبول و کیمی رایکونن از تیم فراری در جایگاه دوم و سوم ایستادند. 

گرندپری موناکو فرمول یک

رانندگان فراری با لاستیک‌های سافت به پیست آمده‌اند، در حالی که رانندگان مرسدس و ردبول با لاستیک‌های سوپرسافت مسابقه را آغاز خواهند کرد. گرندپری فرمول یک برزیل (Brazilian Formula 1 Grand Prix) با استارت عالی والتری بوتاس و سبقت گرفتن از سباستین فتل آغاز شد. مکس وشتاپن دو سبقت بسیار خوب از رانندگان فراری گرفت و خود را تا رده سوم بالا کشید. در ادامه وشتاپن از بوتاس نیز سبقت گرفت تا به تعقیب لوئیس همیلتون بپردازد. در ادامه بوتاس و همیلتون با مراجعه به پیت‌لین لاستیک مدیوم روی خودروی خود انداختند و جای آن‌ها به وشتاپن و رانندگان فراری رسید.

گرندپری کانادا 2016 فرمول یک

تعقیب و گریز در میان رانندگان پیشتاز بین رانندگان مرسدس بنز، ردبول و فراری به شدت ادامه یافت و جای نفرات بارها تغییر کرد. عملکرد بسیار خوب دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن با سبقت از بیش‌تر رانندگان باعث شد تا آن‌ها بتوانند خود را در میان نفرات برتر مسابقه فرمول یک برزیل قرار دهند. 

فتل فرمول یک فراری

فتل در اولین پیت‌استاپ، لاستیک‌های خود را با نوع مدیوم تعویض کرد؛ اما از دور ۵۴ با لاستیک سوپرسافت ادامه داد. در حالی که مسابقه از نیمه گذشته بود، برخورد استبان اکن با وشتاپن (پیشتاز مسابقه) موجب شد تا جای نفر اول و دوم (همیلتون) عوض شود؛ این برخورد تحت بررسی داوران قرار گرفت و پنالتی توقف و شروع برای اکن منظور شد که به نظر می‌رسد برای جریمه راننده فورس ایندیا کم باشد. 

ردبول فرمول یک

دورهای پایانی مسابقه بدون تغییر خاصی در ترتیب قرارگیری رانندگان پیشتاز انجام شد و تلاش وشتاپن برای جبران اشتباه استبان اکن و سبقت گرفتن از همیلتون ناکام ماند. راننده جوان ردبول که به دنبال پیروزی در سائوپائولو بود، نتوانست فاصله بین خود و همیلتون را جبران کند و به رده دوم رضایت داد. البته نباید از دفاع عالی لوئیس همیلتون گذشت که اجازه سبقت در دورهای پایانی نداد. 

لوئیس همیلتون فرمول یک

به این ترتیب لوئیس همیلتون با ثبت زمان یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۹.۰۶۶ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری فرمول یک برزیل ۲۰۱۸ ایستاد. مکس وشتاپن با اختلاف ۱.۴۶۹ ثانیه نسبت به همیتلون در رده دوم ایستاد و کیمی رایکونن نیز با اختلاف ۴.۷۶۴ ثانیه‌ای نسبت به راننده هلندی، به رده سوم بسنده کرد. هم‌اکنون لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۳۸۳ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل با ۳۰۲ امتیاز او را تعقیب می‌کند. پس از فتل، کیمی رایکونن از تیم فراری، بوتاس از مرسدس، وشتاپن و ریکیاردو از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۳۸۳

۲

سباستین فتل

۳۰۲

۳

 کیمی رایکونن 

۲۵۱

۴

والتری بوتاس

۲۳۷

۵

مکس وشتاپن

۲۳۴

۶

دنیل ریکیاردو

۱۵۸

۷

نیکو هالکنبرگ  

۶۹

۸

سرجیو پرز

۵۷

۹

کوین مگنوسن

۵۵

۱۰

فرناندو آلونسو

۵۰

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با توجه به عملکرد نسبتا خوب همیلتون و بوتاس در این هفته، با ۶۲۰ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با ۵۵۳ امتیاز و ردبول با ۳۶۲ امتیاز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، هاس، مک‌لارن، فورس ایندیا، سائوبر، تورو روسو و ویلیامز نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. 

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس

۶۲۰

۲

فراری

۵۳۰

۳

ردبول

۳۹۲

۴

رنو

۱۱۴

۵

هاس

۹۰

۶

مک‌لارن

۶۲

۷

فورس ایندیا

۴۸

۸

سائوبر

۴۲

۹

تورو روسو

۳۳

۱۰

ویلیامز

۷

مرحله بیست و یکم و پایانی رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸، چهارم آذر ماه امسال در ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. ویدئوی لحظات حساس گرندپری برزیل تا ساعت‌های آینده در انتهای مطلب، قابل مشاهده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات