تندر 90 و رنو ساندرو پیش‌ فروش سایپا، با پراید و تیبا جایگزین شد [به‌روزرسانی: تایید شد]

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مشتریانی که رنو ساندرو و تندر 90 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند پراید یا تیبا به‌جای محصول ثبت‌نامی تحویل بگیرند. این طرح با واکنش‌های منفی روبرو شد؛ اما به صورت اختیاری و با تایید خریدار، قابل انجام خواهد بود.
تبلیغات

روز گذشته محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا (Saipa) با اعلام این‌که برای حفظ منافع مشتریان طرحی برای تأمین قطعات رنو ساندرو (Renault Sandero) پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت:

هم‌اکنون تعهدات سایپا به مشتریان، بیش از قطعات CKD موجود در انبارها است. با خروج رنو از کشور، تکلیف خودروهای ساندرو پیش فروش شده که هنوز به دست مشتریان نرسیده،‌ مشخص نیست. به همین دلیل همکاران ما در شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند. ما برای حفظ منافع مشتریان طرحی برای تأمین قطعات رنو ساندرو پیش‌بینی کرده‌ایم؛ اما هنوز این طرح به جمع‌بندی نرسیده است و اگر به نتیجه نرسیم خودروهای دیگر را جایگزین این محصول خواهیم کرد.
محمدرضا سروش مدیر عامل سایپا

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت سایپا با توجه به تعهدات خود، پیش‌بینی لازم را برای تأمین قطعات رنو ساندرو انجام نداده است، گفت:

ثبت‌نام‌های این خودرو همگی برای قبل از اردیبهشت ۹۷ است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم‌ها از کشور خارج نشد و به همین دلیل دوستان هم فکر می‌کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند خواهد بود و از کشور خارج نمی‌شود.
سایپا / saipa

 اما بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، سایپا روز گذشته در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های مجاز اعلام کرد مشتریانی که رنو ساندرو و تندر 90 ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند محصولات خانواده پراید یا تیبا را به‌جای خودروی ثبت‌نامی خود از شرکت تحویل بگیرند.

در بخشنامه سایپا به نمایندگی‌های فروش آمده است:

احتراماً ضمن پوزش از مشتریان به‌جهت تأخیر پیش‌آمده در ایفای تعهدات انواع محصولات رنو شرکت پارس خودرو به‌اطلاع می‌رساند: مشتریان محترم می‌توانند در صورت تمایل نسبت به انتخاب یکی از دو روش پیشنهادی زیر اقدام کنند.

۱. انتظار مشتریان محترم تا رفع مشکل تولید محصولات رنو با شرایط ذیل:

الف ــ قیمت محصولات به‌قیمت زمان تحویل مشتری طبق قرارداد محاسبه خواهد شد.

ب ــ سود مشارکت و تأخیر طبق قرارداد به‌میزان ۲۷ درصد (۱۵ درصد سود مشارکت) ادامه خواهد یافت.

پراید Pride

پیشنهاد اول برای مشتریانی که قصد تبدیل خودرو دارند:

جایگزینی تعهدات رنو با محصولات X100 (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و X200 (تیبا، تیبا ۲، ساینا) با سود مشارکت و تأخیر به‌میزان ۲۷ درصد طبق قرارداد به یکی از روش‌های ذیل:

الف) تعهدات انواع رنو ساندرو و استپ‌وی به دو دستگاه خودرو یک دستگاه X100 و یک دستگاه X200 که یک دستگاه با موعد تحول بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری و یک دستگاه با زمان تحویل آذر ۹۸ به‌قیمت روز شرکت.

ب) تعهدات تندرو به یک دستگاه خودرو X100 (سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱) و X200 (تیبا، تیبا 2، ساینا) با موعد تحویل بهمن ۹۷ به بعد با قیمت زمان تحویل محصول رنوی مشتری.

 به‌روزرسانی: طرح جایگزین با تایید مشتری انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت سایپا در مصاحبه با خبرنگاران حاضر در نمایشگاه قطعات خودروی تهران، اعلام کرد بخشنامه ۳۳۳۵۸۰ این شرکت که درباره پیشنهاد جایگزینی به خریداران محصولات رنو بود، اجباری نیست و به در خواست آنها قابل انجام خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات