جداسازی کورتانا از جستجوی ویندوز در نسخه‌ی جدید ویندوز 10

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش کاربران، جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۰، کورتانا را از بخش جستجو در ویندوز جدا می‌سازد تا تجربه‌ی این دو قسمت کاملاً مجزا شوند.
تبلیغات

به‌تازگی مایکروسافت بیلد جدیدی را برای اینسایدرهای ویندوز ۱۰ منتشر کرده که با تغییرات و ویژگی‌های جدیدی همراه بوده است. در کنار اضافه‌شدن منویی جدید برای کنترل موسیقی و صدا، ردموندی‌ها یکی دیگر از بخش‌های مهم سیستم‌عاملشان را نیز دستخوش تغییرات کرده‌اند.

طبق گفته‌ی یکی از اینسایدرهای ویندوز ۱۰، نسخه‌ی جدید آزمایشی این سیستم‌عامل جستجو ویندوز را از دستیار دیجیتالی کورتانا جدا می‌سازد؛ از این رو، آن‌ دسته از کاربرانی که پیش از این عادت داشتند تا از طریق کورتانا به جستجوی فایل‌های خود ویندوز بپردازند، اکنون باید از طریق بخش جدیدی به این کار مشغول شوند.

کورتانا / Cortana

همانطور که در تصاویر مشخص است، اکنون آیکون کورتانا در کنار آیکون جدید جستجو قرار گرفته است؛ به این ترتیب، وظیفه‌ی کورتانا از این پس تنها انجام فرامین صوتی شما برای خواندن ایمیل، تنظیم یادآور و... خواهد بود تا تجربه‌ی خالصی را به کاربران ارائه کند.

کورتانا / Cortana
کورتانا / Cortana

با این حال به‌نظر می‌رسد که تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شود و این دستیار دیجیتالی به‌زودی تغییرات بیشتری را به خود خواهد دید.

کورتانا در نهایت از شیوه‌ی نمایش کنونی به حالتی موسوم به «بوم مکالمه» تغییر خواهد کرد. این حالت تجربه‌ای بهتری را برای این دستیار به‌ارمغان خواهد آورد.

هنوز مشخص نیست که منظور از حالت «بوم مکالمه» چه چیزی است؛ اما آنطور که از گفته‌ها بر می‌آید، احتمال می‌رود که اهالی Microsoft قصد داشته باشند پاسخگویی کورتانا را به‌واسطه‌ی تغییرات و بهبود‌های اخیر، بهتر از گذشته کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات