نگاه عمیق به بازی نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بازی ویدئویی NASCAR Heat 3 ترکیبی از شبیه‌سازی مسابقات نسکار و رانندگی آرکید است؛ آیا این بازی، طرفداران نسکار را راضی خواهد کرد؟
تبلیغات

حتی اگر شناخت اندکی از بازی‌های ویدئویی اتومبیلرانی داشته باشید، حتماً می‌دانید که عناوین متعددی در این سبک وجود دارند؛ از سری محبوب Need For Speed تا مجموعه فورزا موتوراسپرت بخش مهمی از خاطراتمان را تشکیل داده‌اند. بعضی عناوین با استفاده از نام تورنمنت‌های معتبر، سعی کردند از پیشینه برند مسابقات معروف برای موفقیت خود در بازار بهره ببرند؛ برای نمونه می‌توان به سری بازی فرمول یک کدمسترز اشاره کرد که از همان ابتدا توانست علاقه‌مندان به این مسابقات را به خود جلب نماید. البته گاهی اوقات ضعف این بازی‌ها به‌حدی است که حتی برند یک تورنمنت هم نمی‌تواند مانع از شکست آن در آمار فروش شود.

نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

یکی از این بازی‌های ویدئویی محبوب که به سومین نسل خود وارد شده است و از برند نسکار استفاده می‌کند، NASCAR Heat 3 نام دارد. استودیو بازی‌سازی مانسترگیمز (Monster Games) با همکاری 704 گیمز، این عنوان جدید را در ۱۶ شهریور برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی عرضه کرد. در این مطلب قصد داریم بخش‌های مختلف NH3 را مورد بررسی قرار دهیم ؛ آیا این نسخه شایسته یدک کشیدن عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا را دارد؟ 

بخش Career این بازی نقطه قوت آن به شمار می‌رود

دور زدن در پیست‌های بیضی‌شکل اتومبیلرانی ممکن است به مذاق هرکسی خوش نیاید؛ اما NASCAR Heat 3 فقط به گردش بی‌انتها در این پیست‌ها اختصاص ندارد. بخش Career این بازی نقطه قوت آن به شمار می‌رود؛ چراکه می‌توانید با شخصی‌سازی راننده و شرکت دادن او در رقابت‌های مختلف، امتیاز کسب و شانس خود را برای رسیدن به بالاترین سطح مسابقات امتحان کنید. اولین مسابقه شما در این بخش، رقابت در پیست خاکی و تلاش برای سبقت گرفتن از دیگران خواهد بود که در همین حین باید با لغزیدن عقب خودرو دست‌وپنجه نرم کنید.

نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب بخش Career، ساختن تیم و شرکت در رقابت‌های مختلف است. در حقیقت شما می‌توانید در نقش راننده، مدیر اجرایی و حتی صاحب تیم، اعضای کادر فنی و رانندگان دیگری را استخدام و به‌تدریج خودروی تیم را تقویت کنید. با یک خودروی بهتر، پیروزی در مسابقات و درآمد بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود. با این پول می‌توانید تیم خود را قدرتمندتر کنید و به پیاده‌سازی ایده‌هایتان بپردازید. همچنین در طراحی خودرو آزادی عمل وجود دارد تا رنگ، شکل‌های گرافیکی، لوگو اسپانسر، چرخ و شماره متفاوتی روی خودرو پیاده‌سازی شود.

نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

بااین‌ وجود، NASCAR Heat 3 در درجه نخست یک بازی ویدئویی در سبک ریسینگ است؛ بنابراین اگر قصد شما صرفاً رقابت با دیگر رانندگان بر سر کسب عنوان نخست است، می‌توانید از NH3 لذت ببرید. برای شروع یک Quick Race در قالب مسابقات Monster Energy تنها مشخص کردن پیست، خودرو و تعداد دور کافی است. گیم پلی این بازی روان و ساده طراحی شده است؛ هرچند که در سطوح دشوارتر، حس یک شبیه‌ساز را به گیمر القا می‌کند. گاهی اوقات این حس می‌تواند سبک بازی کردن شما را تغییر دهد؛ هنگامی‌که در حال دور زدن در مرحله تمرینی هستید ناخودآگاه متوجه می‌شوید که برای کاستن چند صدم ثانیه از زمان دور قبلی خود، مسیرهای متفاوتی را امتحان می‌کنید. در حقیقت استودیو مانستر برای برقراری تعادل بین لذت بردن از بازی و بهبود عملکرد رانندگی در آن، این روش را طراحی کرده است. 

نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

انتظار شما از این بازی روی ایکس باکس وان به همراه فرمان Logitech G920 رضایت‌بخش خواهد بود. شاید بازخوردی که از NASCAR Heat 3 انتظار دارید در حد و اندازه عناوینی مانند فورزا موتوراسپرت 7 و Project Cars 2 نباشد اما ماهیت این بازی‌ها کاملاً متفاوت است. آن‌ها بیشتر از آنکه یک بازی سرگرم‌کننده باشند، شبیه‌سازند. برای لذت بردن از NASCAR Heat 3 کافی است چند دقیقه روی آن‌وقت بگذارید تا میزان حساسیت فرمان و پدال گاز را به دست آورید، آن‌وقت از سبقت گرفتن لذت ببرید. چه با فرمان بازی و چه با دسته، فقط کافی است با حرکات ظریف و بی‌نقص خود جلوتر از سایرین از پرچم شطرنجی عبور کنید.

در بخش Career و Quick Race تنظیمات مختلفی در دسترس است؛ ازجمله تغییر طول زمان تمرین، تعیین خط و مسابقه. این تغییرات می‌تواند روی استراتژی پیت استاپ اثر گذاشته و میزان مصرف تایر و سوخت را تغییر دهد. همچنین اگر بدشانس باشید تعمیر خرابی خودرو که در طول مسابقه رخ داده است، از این اتفاق تأثیر می‌پذیرد. از دیگر ویژگی‌های NH3 می‌توان به بخش مولتی‌پلیر و چندنفره‌ آن اشاره کرد؛ در این بخش می‌توانید با دیگر رانندگان به رقابت نزدیک بپردازید و در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کنید. هرچند بخش آفلاین هم جذابیت‌های خودش را دارد، اما لذت رقابت با رانندگان واقعی و استفاده از ۳۶ خودروی متفاوت در پیست دیتونا با نمایش فضای داخلی کابین از نقاط قوت NASCAR Heat 3 به شمار می‌رود.

نسکار هیت 3 / NASCAR Heat 3

این بازی شاید چند نقطه‌ضعف داشته باشد و هیچ‌گاه نتواند جزو عناوین برتر قرار بگیرد، اما قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. کیفیت گرافیک NH3 بیشتر اوقات ما را به یاد بازی‌های ریسینگ کنسول‌های نسل قبل می‌اندازد، اما بازهم هنگام مسابقه چندان محسوس نیست و می‌توان آن را نادیده گرفت.اما مشکلات افت فریم می‌تواند با اعصاب گیمر بازی کند که البته اتفاق در بخش آنلاین چندان شایع نیست. NASCAR Heat 3 می‌تواند تجربه جذابی از سری مسابقات نسکار را به خانه شما بیاورد، هرچند که باید بعضی مشکلاتش را نادیده گرفت.

نظر شما درباره این بازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات