جذاب‌ترین موتورسیکلت‌ها در نمایشگاه EICMA 2018

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مطلب به معرفی زیباترین مدل‌ها در  نمایشگاه موتورسیکلت میلان  EICMA 2018 می‌پردازیم.
تبلیغات

نمایشگاه موتورسیکلت میلان (Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori) یا به اختصار EICMA از سال ۱۹۱۴ برگزار شده است؛ هفتادوششمین نمایشگاه موتورسیکلت میلان، مانند سال‌های گذشته با شکوه هرچه تمام، از هفته‌ی گذشته مکان اصلی نمایش جدیدترین موتورسیکلت‌ها و کانسپت‌های جذاب بوده است.

برندهای بزرگ موتورسیکلت‌سازی در کنار شرکت‌های نوپا و کوچک، همه در میلان حضور پیدا می‌کنند. EICMA 2018 میزبان مجموعه‌ای از موتورسیکلت‌های جدید، خاص، زیبا و متفاوت بود. در این مقاله ۵ نمونه‌ی جذاب را معرفی می‌کنیم.

یاماها Ténéré 700

Yamaha Ténéré 700
Yamaha Ténéré 700
Yamaha Ténéré 700
Yamaha Ténéré 700
Yamaha Ténéré 700

شرکت محبوب ژاپنی یاماها، مدت‌ها بود که از تولید نمونه‌ی نهایی مدل مفهومی T7 خبرهای هیجان‌انگیزی منتشر می‌کرد. Ténéré 700، موتورسیکلت آف‌‌رود آینده‌ی یاهاما خواهد بود که از پیشرانه‌ی ۶۸۹ سی‌سی دو سیلندر موازی مدل MT-07 استفاده می‌کند. جعبه‌دنده‌ی این مدل جذاب به‌طور ویژه برای سواری آف‌رود و طولانی‌مدت تنظیم شده است؛ درواقع یاماها Ténéré 700 با نهایت ظرفیت ۱۶ لیتر مخزن سوخت، سواری تا بیش از ۳۴۵ کیلومتر مسافت را ممکن می‌کند. رینگ‌های ۱۲ و ۱۸ اینچ در جلو و عقب، شاسی جدید فولادی، چهار چراغ تمام LED جلو، نمایشگر LCD فرمان و ترمزهای ABS برمبو با قابلیت غیرفعال کردن حالت ضدقفل از ویژگی‌های مدل جدید یاماها هستند. Ténéré 700 که هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است، نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی خواهد رسید.

کاوازاکی W800 Cafe

Kawasaki W800 Cafe
Kawasaki W800 Cafe
Kawasaki W800 Cafe
Kawasaki W800 Cafe
Kawasaki W800 Cafe

اولین بار در سال ۲۰۱۱ بود که مدل W800 با طراحی کلاسیک و الهام از W1 محصول سال ۱۹۶۶، عرضه شد. تولید این مدل تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت و پس از آن محصولات جدید با ظاهر کلاسیک کاوازاکی (با تلفظ ژاپنی کاواساکی) شامل Z900RS و Z900RS Cafe رونمایی شدند. ژاپنی‌ها با مدل جدید W800 Cafe، بار دیگر طرفداران موتورسیکلت‌های مدرن با ظاهر کلاسیک را  خوشحال کردند. W800 Cafe از پیشرانه‌ی دو سیلندر موازی هواخنک ۷۷۳ سی‌سی درکنار جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه‌ی بزرگ اعلام نشده است، اما W800 مدل ۲۰۱۶ در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه پیشرانه، ۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. طراحی تمام بخش‌های W800 Cafe از ترمز ضدقفل، فنرها و سرعت‌سنج تا رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی کلاسیک، اما مهندسی تولید و عملکرد آن‌ها، کاملاً بر اساس استانداردهای مدرن است. کاوازاکی W800 Cafe تنها در یک ترکیب رنگ و با قیمت پایه‌ی ۹ هزار و ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

مدل مفهومی هوسکرانا Svartpilen 701

Husqvarna Svartpilen 701
Husqvarna Svartpilen 701
Husqvarna Svartpilen 701
Husqvarna Svartpilen 701
Husqvarna Svartpilen 701

برند باسابقه‌ی سوئدی هوسکرانا (Husqvarna) با مدل مفهومی سوات‌پیلن (در زبان سوئدی به‌معنی «پیکان سیاه» است)، توجه علاقه‌مندان را در EICMA 2018 جلب کرد. Svartpilen برادر دوقلوی مدل تازه‌رونمایی‌شده‌ی Vitplien 701 است. این کانسپت به پیشرانه‌ی ۶۹۳ سی‌سی KTM مجهز است؛ اطلاعات بیشتری از مدل زیبای سوئدی‌ها، منتشر نشده، اما Svartpilen 701 در سال ۲۰۱۹ به خط تولید وارد خواهد شد.

مدل مفهومی رویال انفیلد KX

Royal Enfield KX Concept
Royal Enfield KX Concept
Royal Enfield KX Concept
Royal Enfield KX Concept
Royal Enfield KX Concept

برند بریتانیایی رویال انفیلد (Royal Enfield) که معمولاً با مدل‌های خاص و طراحی نظامی-کلاسیک شناخته شده است، در نمایشگاه امسال کانسپت متفاوت KX را رونمایی کرد. کانسپت KX بیشتر از طراحی موتورسیکلت‌های پیش از دهه ۱۹۳۰ و درواقع مدل تولیدی KX آن دوران رویال انفیلد، الگوبرداری کرده است. KX کلاسیک این برند، به پیشرانه‌ی دو سیلندر V شکل با حجم ۱۱۴۰ سی‌سی مجهز بود؛ به‌نظر می‌رسد که به‌زودی نمونه‌ی کوچک‌تر ۸۳۸ سی‌سی فعلی رویال انفیلد، دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد.

مدل مفهومی کیمکو SuperNEX

Kymco SuperNEX
Kymco SuperNEX
Kymco SuperNEX
Kymco SuperNEX
Kymco SuperNEX

برند تایوانی کیمکو (Kymco) را با اسکوترهای متنوعش می‌شناسیم؛ سوپر موتورسیکلت تمام برقی SuperNEX مدلی کاملاً متفاوت از کیمکو است. تایوانی‌ها با این کانسپت زیبا، به‌دنبال ترکیب موتورسیکلت‌های بنزینی و برقی هستند. Super NEX با استفاده از فناوری جدید کیمکو، به جعبه‌دنده مجازی و شبیه‌سازی صدای نمونه‌های بنزینی مجهز شده است. ظرفیت باتری، جزئیات قوای محرکه برقی و احتمال تولید نمونه‌ی نهایی این مدل اعلام نشده است، اما بر اساس گفته‌های مقامات کیمکو،‌ SuperNEX در زمان ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۷.۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۰.۹ ثانیه به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات