ایجاد شکاف روی صفحه نمایش برای بلندگو: پتنت جدید هواوی

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با ثبت پتنت جدید ایجاد شکاف روی صفحه‌نمایش برای اسپیکر گوشی، به‌دنبال ارائه‌ی نوآوری‌های تازه‌ای در دنیای تلفن‌های هوشمند است.
تبلیغات

بر اساس گفته‌های بخش طراحی پتنت دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده، هواوی در نظر دارد شکافی در صفحه‌نمایش ایجاد کند که خروجی اسپیکر گوشی هوشمند باشد. این طرح از آن جهت جالب است که انتظار می‌رفت اینگونه شکاف‌ها (شکاف‌های ایجاد شده در صفحه‌نمایش) برای دوربین‌های سلفی استفاده شوند (مانند آنچه پیش‌تر در پنل‌های Infinity-O سامسونگ یا تبلیغ گلکسی A8 دیده‌ایم).

پتنت هدفون هواوی

اما این پتنت حتی اشاره‌ای به دوربین سلفی ندارد. طرحی که اخیراً از هواوی پخش شده است، نمایانگر یک دوربین و اسپیکر در لبه‌ی بالایی صفحه‌نمایش است. پیش‌بینی می‌شد که حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده باشد، اما همانگونه که در تصویر می‌بینید، پتنت جدید منجر به انتقال حسگر اثرانگشت به پشت گوشی و زیر دوربین می‌شود. مشخص است که هواوی به طرح‌های جدیدی فکر می‌کند.

 اما چرا اینقدر تلاش برای بلندگوی تلفن هوشمند؟ بعضی از گوشی‌های هوشمند (مانند Mi Mix شیائومی) سعی کرده‌اند از بلندگوهای مبتنی بر مبدل فراصوت استفاده کنند تا اسپیکرها را پشت صفحه‌نمایش قرار دهند. اگرچه این کار در ابتدا باعث کاهش کیفیت صدا شد، اما استفاده از این چارچوب کیفیت صدایی عالی ارائه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات