فروش اپل‌ واچ تا سال آتی به ۳۳ میلیون دستگاه خواهد رسید

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگران حوزه‌ی مالی و بازار برای وضعیت فروش و رشد اپل در سال ۲۰۱۹، رقم ۳۳ میلیون دستگاه را پیش‌بینی کرده‌اند.
تبلیغات

اپل‌واچ از زمان معرفی در اوایل سال ۲۰۱۵ تاکنون، جایگاه مقتدارنه‌ی خود را در بازار ساعت و گجت‌های پوشیدنی حفظ کرده است و به لطف ارتقاء و تکامل‌های صورت‌گرفته در سری ۴، انتظار می‌رود میزان فروش آن رکورد جدیدی را در سال آتی ثبت کند.

با بررسی نتایج فروش دوره‌های اخیر، تحلیلگران بانک UBS انتظار دارند مجموع فروش ترکیبی اپل‌واچ‌های سری ۱، سری ۳ و سری ۴ به ۲۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ برسد. این معادل میانگین فروش ۶ میلیون دستگاه در هر فصل سال بوده که از عدد ۱۸ میلیون فروش سالانه یا چهارونیم میلیون فروش فصلی که از گزارش‌های فروش اپل در سال ۲۰۱۷ برمی‌آید، بسیار بیشتر است.

اپل واچ سری ۴ / Apple Watch Series 4

با وارد شدن به سال ۲۰۱۹، UBS پیش‌بینی می‌کند که شاخص فروش محصول ساعت اپل حتی بهتر از قبل شود. این موسسه‌ی تحلیلگر، به‌طور دقیق‌تر رشد ۴۰ درصدی را برای ۳۳ میلیون دستگاه فروخته‌شده در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه برآورد کرده است. در نتیجه این موضوع می‌تواند افزایش ۵ درصدی کل درآمد Apple را به دنبال داشته باشد. نکته‌ی مهمتر اینکه اپل اکنون این محصول را  با بهای بیشتری به فروش می‌رساند. اپل به‌تازگی اپل‌واچ ارزان‌تر سری یک را از لیست محصولات خود حذف کرده و محصول سری ۴ را با قیمتی بالاتر معرفی کرده است.

نظر به اینکه هنوز از گزارش‌های فروش جداگانه‌‌ی Apple Watch در گذشته، حال و آینده که کوپرتینویی‌ها قصد انتشار آن‌ها را داشته، خبری نیست، این مقادیر ارائه‌شده برای شاخص‌های فروش در این مقطع زمانی صرفاً تخمین هستند. از آنجا که اکثر تحلیلگران به‌ اتفاق معتقدند که سری ۴ اپل‌واچ در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین در رسته‌ی خود تاکنون هستند، لذا احتمالاً اپل از سال آینده ارائه‌ی گزارش‌های فروش جداگانه را آغاز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات