دوج چارجر موپار Hellephant رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
موپار از نسخه‌ی سفارشی دوج چارجر با نام Hellephant و مجهز به پیشرانه‌ی Hemi با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، رونمایی کرد.
تبلیغات

زمانی که دوج و موپار (Mopar) تیزر محصول جدید خود را منتشر کردند، همه انتظار مدلی جدید با پیشرانه‌ی همی (Hemi) داشتند. سرانجام این محصول جدید با نام Hellephant معرفی شد که از پیشرانه‌ی 426 Hemi به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار در آن استفاده شده است.

Dodge Super Charger Concept

این پیشرانه در اصل همان نمونه‌ی هلکت Hellcat است که سیلندرهای آن ۴ اینچ قطر (۱۲۲ سانتی‌متر) و ۴.۱۲۵ اینچ (۱۲۶ سانتی‌منتر) طول کورس دارند. بلوک پیشرانه تماماً از آلومینیوم ساخته شده و در نهایت یک سوپرشارژر برای تأمین هوای فشرده‌ی مورد نیاز، نصب شده است. تمام بخش‌های این پیشرانه و حتی سیم کشی آن تقویت شده‌اند؛ پیشرانه‌ی ۴۲۶ در اصل برای خودروهای خیابانی و آفرودی سال‌های پیش از ۱۹۷۶ طراحی شده است.

Dodge Super Charger Concept

گروه فیات کرایسلر برای اینکه بتواند به خوبی به پیشرانه‌ی 426 Hemi ادای احترام کند، در پروژه‌ی جدید خود از دوج چارجر  ۱۹۶۸ استفاده کرده است.

تغییرات دوج چارجر Hellephant تنها محدود به نصب پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری نیست بلکه یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی نیز برای این خودرو طراحی شده و برای مهار آن نیز از ترمزهای برمبو با ۶ پیستون استفاده شده است.

رینگ‌های این مدل با ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچ از دوج هلکت برداشته شده است. در بسیاری از بخش‌های بیرونی Hellephant می‌توان عناصر طراحی دیگری را از دوج چلنجر SRT هلکت مشاهده کرد.

Dodge Super Charger Concept

گلگیرهای پهن جلو و عقب از فایبرگلاس  ساخته شده اند و فاصله‌ی محوری نیز چند سانتی‌متر در مقایسه با چارجر استاندارد افزایش پیدا کرده است. نمای جلوی این خودرو با دوج دیمون جدید شباهت‌هایی دارد و در عقب، اسپویلر دوج چارجر R/T کارگذاشته شده است. بخش های دیگری که در این خودرو با سایر مدل‌های دوج یکسان هستند شامل آینه‌های جانبی داستر ۱۹۷۱ هستند؛ در نهایت تیم موپار چراغ‌های مخفی چارجر کلاسیک را با چراغ‌هایی که از مدل جدید چلنجر قرض گرفته شده‌اند، جایگزین کرده‌اند.

Dodge Super Charger Concept

استیو بیهام، مدیر بخش تأمین قطعه‌ی خودروهای موپار در گروه فیات کرایسلر در مورد Hellephant گفته:

طرفداران ما اشتیاق زیادی به خودروهای قوی دارند و موپار با تولید مدل Hellephant با پیشرانه‌ی قدرتمند Hemi کاری بسیار شایسته و در عین حال منحصر‌به‌فرد انجام داده است. دوج چارجر ۱۹۶۸ یکی از پر طرفدارترین خودروهای کلاسیک است و ما به همین منظور تصمیم گرفتیم تا این خودرو را تبدیل به یک سوپرچارجر مفهومی کنیم که حاصل، تولد مدل Hellephant بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات