مک بوک ایر 2018 از دید وبسایت اپل

پنج‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
وبسایت اپل مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ را لپ‌تاپی می‌داند که با وجود بهره‌گیری از ویژگی‌های جدید، زیبایی و حمل‌پذیری بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

پس از مدت‌ها انتظار، بالأخره در طی رویداد سخت‌افزاری اپل که ۸ آبان برگزار شد، این شرکت از نسل جدید مک‌بوک ایر با بروزرسانی‌های فراوان رونمایی کرد. مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ از جنبه‌های گوناگونی دستخوش تغییر شده است. از صفحه‌نمایش رتینا با کیفیت چشم‌نواز تا ارتقاء سخت‌افزار و استفاده از المان‌های نوین در طراحی این لپ‌تاپ سبک وزن و باریک، همگی دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا با یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های بازار طرف باشیم. حال در ادامه قصد داریم مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ را از دیدگاه وبسایت اپل بررسی کنیم.

سبک مثل یک پَر

مک بوک ایر / Macbook Air

دوست‌داشتنی‌ترین مک‌بوک اپل دوباره بازگشته تا بازهم شما را شیفته‌ی خود کند. مک‌بوک ایرِ سبک، باریک و جدید ما از صفحه‌نمایش درخشان رتینا، قابلیت امنیتی تاچ‌ آیدی، آخرین نسل صفحه‌کلید پروانه‌ای و ترک‌پد فورس‌تاچ بهره می‌برد که در کنار بدنه‌ی آلمینیومی کاملاً بازیافتی، آن را به سبزترین مک‌بوک تاریخ تبدیل می‌کند.

نمایشگر رتینا؛ ۴ میلیون پیکسل، شروعی درخشان

با افزایش ۴ برابری تعداد پیکسل‌ها نسبت به صفحه‌نمایش‌های HD، نتیجه‌ی به‌دست آمده حقیقتاً اعجاب‌آور است. عکس‌ها و تصاویر به‌ مرحله‌ی جدیدی از جزئی‌نگری و واقع‌گرایی رسیده‌اند. متون به‌اندازه‌ی واضح و شفاف هستند که گویی ایمیل‌ها، اسناد و محتوای وبسایت‌ها را روی کاغذهای واقعی مطالعه می‌کنید و به‌‌لطف افزایش ۴۸ درصدی بازه‌ی رنگی، هرآنچه را که می‌بینید، غنی‌تر و زنده‌تر به‌نظر می‌رسند. حاشیه‌های صفحه‌نمایش نیز به‌مقدار ۵۰ درصد در مقایسه با نسل پیشین کاهش داشته است؛ همین امر باعث می‌شود تا لبه‌های نمایشگر به بدنه نزدیک‌تر باشد؛ بنابراین شما تنها روی چیزی که مشاهده می‌کنید، تمرکز خواهید داشت. این نمایشگر شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

تاچ‌ آیدی؛ اثرانگشت شما رمز عبورتان

امنیت پیشرفته و راحتی استفاده از تاچ‌ آیدی اکنون به مک‌بوک ایر راه پیدا کرده است. به‌سادگی، تنها انگشت خود را روی تاچ آیدی قرار دهید و مک را قفل‌گشایی کنید. از اثرانگشت خود مرتباً برای دسترسی به اسناد، یادداشت‌ها و تنظیمات سیستم استفاده کنید تا از واردکردن هرباره‌ی رمز عبور رهایی یابید. حتی خرید آنلاین نیز آسان‌تر شده است. در هنگام پرداخت، اپل پی را انتخاب کنید تا تنها با یک لمس، پرداختتان انجام شود. دیگر هیچ نیازی به واردکردن اطلاعات کارت و صورت‌حساب نیست؛ زیرا با تاچ آیدی، اطلاعات خصوصی شما ایمن‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

مک بوک ایر / Macbook Air

تراشه‌ی امنیتی T2

مک‌بوک ایر جدید از تراشه‌ی امنیتی T2 بهره می‌برد که اختصاصاً توسط اپل طراحی و توسعه داده شده است. نسل دوم این تراشه به‌شما کمک می‌کند تا مک‌بوک ایر خود را ایمن‌تر از هر زمان دیگری نگاه دارید؛ بنابراین زمانی که از تاچ آیدی برای پرداخت آنلاین، ورود به مک یا مشاهده‌ی اسنادتان استفاده می‌کنید، اطلاعاتتان از خطر دور می‌ماند. توسط رمزنگاری آنی داده‌ها، تمامی داده‌ها روی حافظه‌ی SSD دستگاه قرار می‌گیرند و همگی آن‌ها به‌صورت خودکار با رمزنگاری غیرقابل رصد می‌شوند. افزون بر تمامی این موارد، این تراشه امکانی را فراهم آورده تا با فرمان Hey Siri، به صدای آشنایی دسترسی پیدا کنید که همواره برای اجرای اپلیکیشن‌ها، یافتن اسناد، پخش موسیقی و پاسخ به پرسش‌هایتان روی مک‌بوک ایر آماده است.

کیبوردی بازطراحی شده 

جدیدترین نسل مک‌بوک ایر از مکانیزم پروانه‌ای برای صفحه‌کلیدش بهره می‌برد که ۴ برابر در مقایسه با مکانیزم سنتی استحکام بیشتری دارد؛ در ثانی، راحتی و پاسخگویی بهتری را نیز با خود به‌ارمغان می‌آورد. وجود مستقل نور پس‌زمینه برای کیبورد نیز باعث می‌شود تا حتی در محیط‌های کم‌نور نیز به‌راحتی تایپ کنید.

ترک‌پد فورس‌تاچ

ترک‌پد فورس‌تاچ به شما اجازه می‌دهد تا از طریق راه‌های گوناگونی و براساس تفاوت‌های کوچک در میزان فشار، با مک تعامل داشته‌ باشید. شما کنترل دقیق و واکنش یک‌پارچه خواهید داشت. مهم‌ نیست که کجای صفحه‌ی ترک‌پد کلیک می‌کنید؛ زیرا انگشت شما همواره در جای درستی قرار دارد.

کارایی؛ همه‌کاره برای کل روز

با تمامی این اوصاف، مک‌بوک ایر جدید تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی می‌توانید آن را در دست بگیرید. نسل هشتم پردازنده‌ی اینتل Core i5 قدرت‌بخش فعالیت‌های روزانه‌ی شما خواهد بود؛ از مطالعه‌ی ایمیل‌ها بگیرید تا مرور وب، ساختِ ارائه و ویرایش در iMovie. حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی قدرتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید به‌صورت همزمان چندین اپلیکیشن را باز نگاه دارید؛ این در حالی است که حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱.۵ ترابایتی SSD همه‌چیز را در یک چشم برهم زدن اجرا می‌کند و فضای وسیعی را برای ذخیره‌سازی اسناد، تصاویر و ویدیو در اختیارتان می‌گذارد.

عمر باتری

با شارژدهی ۱۲ ساعته مک‌بوک ایر، این دستگاه در کل روز هم‌پای شما خواهد بود. بدون اینکه دستگاه خود را به برق متصل کنید، ایمیل‌هایتان را ببینید، در وب گشت‌و‌گذار کنید، خرید آنلاین انجام دهید و اسنادتان را تکمیل کنید. آیا سفر هوایی طولانی را در پیش دارید؟ فیلم‌هایتان را آماده کنید چون مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ قادر است به‌مدت ۱۳ ساعت بدون‌وقفه به پخش ویدیو بپردازد.

مک بوک ایر / Macbook Air

تاندربولت ۳؛ یکی برای همه، همه‌ برای یکی

تاندربولت ۳ ترکیبی از سرعت و کاربرد بالا که در قالب استاندارد USB-C جای گرفته است؛ نکته‌ی خوشحال‌کننده‌ این است که مک‌بوک ایر ۲ درگاه با این کاربرد در نظر گرفته است. تاندربولت ۳ انتقال داده، شارژ و خروجی تصویر  را در یک درگاه واحد جای داده و با سرعت ۴۰ گیگابایت در ثانیه، نزدیک به ۲ برابر از تاندربولت ۲ سریع‌تر است.

بلندگوها و دوربین

با آخرین تکنیک‌های پردازش و تنظیم، مک‌بوک ایر صدایی بهتر از همیشه دارد. بلندگوهای استریو مک‌بوک ایر تا دو برابر ضرب‌آهنگ بهتری را ارائه می‌کنند و نسبت به نسل گذشته، ۲۵ درصد حجم صدای بیشتری دارند. صدای استریو وسیع‌تر تجربه‌ی صوتی فراگیری را در زمان شنیدن موسیقی و تماشای فیلم به‌ارمغان می‌آورد. دوربین باکیفیت فیس تایم به شما اجازه می‌دهد تا یک یا چندین نفر از اعضای خانواده‌تان را با جزئیاتی دقیق و واضح مشاهده کنید؛ در این بین، آرایه‌ای از ۳ میکروفون، دقیق‌تر از هر زمان صدای شما را برای تماس‌های فیس‌تایم، تبدیل صوت به متن و صحبت با سیری دریافت می‌کند.

نخستین مک با بدنه‌ی کاملاً بازیافتی

بدون استخراج آلومینیوم از منابع زمین، اپل آلیاژ آلومینیومی را مورد استفاده قرار داده که همان استحکام، دوام و زیبایی بی‌عیب‌و‌نقص همیشگی را به‌همراه دارد. برای استفاده از این آلیاژ، آلومینیوم را تا مرحله‌ی اتمی رسانده‌ایم و سپس از آنجا دوباره برای به‌کارگیری مهندسی مجدد انجام داده‌ایم. نتیجه بدنه‌ای شد که به‌طرز باورنکردنی‌ زیبا، مقاوم و سبز است.

مک بوک ایر / Macbook Air

macOS؛ سادگی قدرت

macOS سیستم‌عاملی است که قدرت‌بخش تمام فعالیت‌های شما روی رایانه‌ی مک خواهد بود. این سیستم‌عامل به‌ شما اجازه‌ی انجام کارهایی را می‌دهد که روی رایانه‌های دیگر غیرممکن است؛ زیرا ما آن را منحصراً برای دستگاه مدنظرمان طراحی کرده‌ایم. نسخه‌ی جدید macOS با نام موهاوی ویژگی جدیدی را به‌همراه دارد که الهام‌بخش اغلب کاربران خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات