پیکسل اسلیت گوگل معرفی شد؛ تبلتی جدید برای رقابت با آیپد پرو اپل

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
پیکسل اسلیت، جدیدترین تبلت گوگل است که از نمایشگری با کیفیت بهره می‌برد و توانایی این را دارد تا آیپد پرو اپل را به‌چالش بکشد.
تبلیغات

رویداد ویژه‌ی گوگل از دقایقی پیش آغاز شده است؛ اخیرا شاهد یک‌سری شایعات در مورد تبلت رده‌بالای جدید این شرکت بودیم که ظاهرا همگی رنگ حقیقت به‌خود گرفته‌اند.

پیکسل اسلیت نام محصول جدید گوگل است که از نمایشگری چشم‌نواز بهره می‌برد و به‌راحتی می‌توان آن را به‌وسیله‌ی یک کیبورد جداشدنی، به دستگاهی با کارایی‌های یک لپ‌تاپ تبدیل کرد. این تبلت جدید که تا پیش از برگزاری مراسم امشب، اطلاعات بسیاری از آن به بیرون درز کرد، جدیدترین جاه‌طلبی گوگل برای به‌چالش کشیدن آیپد و آیپد پرو اپل به‌شمار می‌آید و مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS است.

پیکسل اسلیت گوگل / Google Pixel Slate

سازندگان Google Pixel Slate، این تبلت را از نظر طراحی، به جدیدترین ترندهای روز تجهیز کرده‌اند؛ پیکسل اسلیت در حقیقت یک تبلت مستطیلی‌ شکل با گوشه‌های گرد است و نمایشگر آن ضمن پشتیبانی از نسبت تصویر ۳ به ۲، وضوح تصویر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل را به‌نمایش می‌گذارد و در کناره‌های آن، شاهد حاشیه‌های ضخیمی هستیم. در کنار این‌ها، نمایشگر پیکسل اسلیت جمعا دارای ۶ میلیون پیکسل (با تراکم پیکسلی ۲۹۳ پیکسل در هر اینچ) است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به‌نمایش بگذارد.

گوگل از وجود دو سنسور ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی و دوربین اصلی در پنل جلو و پشت استفاده کرده است. دوربین سلفی این تبلت درست در میان حاشیه‌ی طولی قرار گرفته که از این‌رو می‌توان به راحتی از این دوربین در برقراری مکالمات ویدیویی استفاده کرد. علاوه‌بر محل قرارگیری، دوربین پیکسل اسلیت از زاویه‌ی دید وایدی نیز بهره می‌برد، که تنظیم کادر برای انجام مکالمه رو بسیار آسان می‌کند.

گوگل برای بهبود امنیت از تراشه‌ی تایتان (Titan) که اختصاص به پردازش‌های امنیتی دارد، استفاده کرده است. این تراشه از وجود یک سیستم ویروس یاب نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این چیپ، سیستم‌عامل کروم گوگل پیکسل اسلیت به‌صورت خودکار در پس‌زمینه به‌روزرسانی‌های منتشرشده را دریافت خواهد کرد.

گوگل اسلیت / Google Slate

وجود حاشیه‌ی به‌نسبت زیاد، گوگل را قادر ساخته‌ است تا در تبلت پیکسل اسلیت از یک‌سری ویژگی‌ها که نمونه‌ی آن‌ها را در کامپیوترها دیده‌ایم، استفاده کند؛ از جمله اسکن اثرانگشت برای احراز هویت کاربر. اسپکیرهای استریو نیز در حاشیه‌های نمایشگر این تبلت قرار داده شده‌اند و در لبه‌های آن شاهد دو درگاه USB-C هستیم.

این تبلت جدید که قرار است در رنگ آبیِ نیمه‌شب در دسترس خریداران قرار گیرد، تقریبا با تمامی مشخصات لورفته، هم‌خوانی دارد. در ضمن، کیبورد جداشدنی آن دارای کلیدهایی با گوشه‌ی گرد است و از نور‌ پس‌زمینه بهره می‌برد. 

گوگل اسلیت / Google Slate

به‌خریداران پیکسل اسلیت سه ماه اشتراک پریمیوم یوتیوب به‌عنوان هدیه داده می‌شود. قیمت پایه‌ی این تبلت ۵۹۹ دلار اعلام شده است و کیبورد و قلم لمسی آن نیز به‌صورت جداگانه به‌ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۹۹ دلار عرضه می‌شوند. تاکنون از تاریخ عرضه‌ی دقیق این دستگاه، صحبتی به‌میان نیامده و تنها گفته شده است که پیکسل اسلیت اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات