سرفیس هدفون مایکروسافت دارای قابلیت حذف نویز در ۱۳ سطح مختلف است

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت هفته‌ی گذشته سرفیس هدفون جدید خود را معرفی کرد که مجهز به کلید فیزیکی تنظیم نویز در ۱۳ سطح مختلف است.
تبلیغات

مایکروسافت در رویداد سخت‌افزاری خود با محوریت سرفیس استودیو ۲، سرفیس لپتاپ ۲ و سرفیس پرو ۶ از این محصولات به‌صورت رسمی رونمایی کرد. در کنار این محصولات، سرفیس هدفون مایکروسافت نیز معرفی شد که با همگام‌سازی کامل با کورتانا، ۳۴۹ دلاری قیمت‌گذاری شده است. 

یکی از ویژگی‌های سرفیس هدفون که باعث افتخار مایکروسافت شده، قابلیت‌های خوبی است که سرفیس هدفون را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کند؛ یکی از این قابلیت‌ها، مجهز بودن آن به سیستم حذف نویز (noise cancellation) در لول‌های مختلف است. براساس آنچه در مورد این هدفون منتشر شده، به‌نظر می‌رسد سرفیس هدفون دارای چهار میکروفون فعال مخصوص حذف کردن نویز است.

مایکروسافت در طراحی این هدفون، از ولوم مکانیکی برای حذف شدت نویز در ۱۳ لول مختلف استفاده کرده است. در اصل هدفون دارای سیستم مکانیکی شماره‌دار ولومی است که کاربر با تنظیم آن می‌تواند در ۱۳ سطح مختلف شدت نویز هدفون را حذف کند. در بهترین و قدرتمندترین حالت، امکان تضعیف صدا تا ۴۰ دسی‌بل را به کاربر می‌دهد. کاربر با چرخاندن ولوم می‌تواند صدا را در حدی تنظیم کند که بتواند بهتر صدای محیط اطراف را بشنود. این تنظیمات برای زمان‌هایی که کاربر می‌خواهد همزمان هم به موسیقی گوش بدهد و هم در جریان صداهای محیط پیرامون خود باشد، کاربرد دارد. 

در اصل سرفیس هدفون دارای هشت میکروفون است. چهار میکروفون دیگر به کاربر کمک می‌کند تا بتواند صدا را در حین برقراری ارتباط با کورتانا به‌صورت آن‌بورد تنظیم کند. در جقیقت یکی از ولوم‌های روی گوشی مربوط به تنظیم حجم صدا و ولوم دیگر روی گوشی دیگر برای تنظیمات این‌چنینی درنظر گرفته شده است. گوشی‌های هدفون نسبت به ضربه حساس هستند و می‌توان برای کنترل پخش روی آنها ضربه زد تا موسیقی را مجددا پخش کنند. 

سرفیس هدفون مایکروسافت / Microsoft Surface Headphones

سرفیس هدفون جدید مایکروسافت می‌تواند تا ۱۵ ساعت شارژ مورد نیاز را با امکان پشتیبانی از بلوتوث و حذف نویز برای کاربر تامین کند. برای شارژ کردن هدفون، پورت USB-C در نظر گرفته شده است. در صورت تمام شدن باتری، امکان استفاده از هدفون با جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری وجود دارد. 

خوشبختانه می‌توان مطمئن بود که این ویژگی‌ها و مشخصات هیجان‌انگیز، به قیمت ۳۴۹ دلار می‌ارزند. البته این نکته را فراموش نکنید که مایکروسافت از درایورهای ۴۰ میلی‌متری Free Edge در هدفون جدید خود استفاده کرده است که در دنیای هدفون چنین کاری معمولا نادر است. یک نگرانی دیگر هم در مورد سرفیس هدفون وجود دارد که مربوط به عدم وجود کدک‌های بلوتوث می‌شود. کدک‌های AptX، AAC یا LDAC اصلا روی سرفیس هدفون وجود ندارند که برای یک هدفون با قیمت ۳۴۹ دلاری کمی بعید است.

البته Microsoft اعلام کرده است که با اجرای SBC با کیفیت بالا، در آینده سایر کدک‌های مورد نیاز را به فریم‌ور اضافه می‌کند؛ اما در حال حاضر ممکن است فروش آن با برچسب قیمتی که دارد، مانند هدفون گوش‌نواز WH-1000XM3 سونی وارد رقابت سختی در بازار شود. مایکروسافت هنوز زمان عرضه‌ی سرفیس هدفون جدید خود را به بازار معلوم نکرده است. باید ببنیم آیا کاربران از این محصول استقبال خواهند کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات