فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸؛ قهرمانی آسان برای همیلتون

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
مطالعه 4 دقیقه
رقابت جایزه بزرگ ژاپن ۲۰۱۸ به قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز منجر شد. بوتاس و ورشتاپن دوم و سوم شدند؛ فتل به جایگاه ششم رسید.
تبلیغات

مرحله هفدهم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۸ که در کشور ژاپن و پیست سوزوکا برگزار شد، با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید. در این رقابت، همیلتون توانست با زمان ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۱۷.۰۶۲ ثانیه در جایگاه نخست گرندپری قرار گیرد. پس از همیلتون، والتری بوتاس از تیم فرمول یک مرسدس بنز دوم شد و مکس ورشتاپن از ردبول در رده سوم قرار گرفت. سباستین فتل از تیم فراری نیز که این روزها وضعیت خوبی ندارد، به جایگاه ششم رضایت داد.

2018 japanese grand prix formula one / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

دیروز رقابت تعیین خط فرمول یک ژاپن در حالی به پایان رسید که همیلتون موفق به ثبت بهترین زمان شد و عنوان اول را کسب کرد. این هشتادمین پول پوزیشن همیلتون در مسابقات فرمول یک به شمار می‌رود و او از این حیث رکورد خود را بهتر کرد. پس از راننده انگلیسی تیم مرسدس، مایکل شوماخر با ۶۸، آیرتون سنا با ۶۵ و سباستین فتل با ۵۵ پول پوزیشن در رده‌های بعدی قرار دارند. 

2018 japanese grand prix formula one / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

در حالی که رانندگان تیم فراری امید زیادی به کسب سکو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۸ داشتند، برخورد ابتدایی فتل و ورشتاپن به ضرر این تیم تمام شد. این برخورد موجب شد تا فتل تا رده ۱۸ پایین برود و امید تیم فراری را برای کسب امتیاز از سوزوکا نقش بر آب کند. هرچند که فتل در ادامه تلاش زیادی برای رساندن خود به میان نفرات ابتدایی به کار برد،‌ اما فاصله زیاد با رقبا به کسب جایگاه ششی راننده آلمانی انجامید. کیمی رایکونن نیز تلاش‌هایش برای کسب سکو به ثمر نرسید تا جایگاهی بهتر از پنجمی پیدا نکند. 

2018 japanese grand prix formula one / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

کوین مگنوسن، نیکو هالکنبرگ و چارلز لکلرک از جمله رانندگانی بودند که نتوانستند مسابقه را به پایان برسانند و از رقابت حذف شدند. در رقابت فرمول یک ژاپن، پس از ورشتاپن، دنیل ریکیاردو از ردبول، رایکونن و فتل از فراری، سرجیو پرز، رومن گروژان، استبان اکن و کارلوس ساینز به جایگاه چهارم تا دهم رسیدند. سایر رانندگان نیز بدون کسب امتیاز مسابقه را به پایان بردند.

2018 japanese grand prix formula one / گرندپری فرمول یک ژاپن 2018

به این ترتیب لوئیس همیتلون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۱۷.۰۶۲ ثانیه در رتبه نخست گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۱۸ ایستاد. والتری بوتاس با اختلاف ۱۲.۹۱۹ نسبت به نفر پیشتاز در رده دوم ایستاد، تا مرسدس با حداکثر امتیازات مسابقه فرمول یک امروز را ترک کند. مکس ورشتاپن نیز با اختلاف ۱۴.۲۹۵ ثانیه‌ای نسبت به همیلتون، به رده سوم بسنده کرد. در حال حاضر لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ۳۳۱ امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک ۲۰۱۸ قرار دارد و سباستین فتل با ۲۶۴ امتیاز او را تعقیب می‌کند. پس از فتل، بوتاس از مرسدس، کیمی رایکونن از تیم فراری، ورشتاپن و ریکیاردو از ردبول در رده‌های سوم تا ششم قرار دارند. 

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون

۳۳۱

۲

سباستین فتل

۲۶۴

۳

والتری بوتاس

۲۰۷

۴

کیمی رایکونن 

۱۹۶

۵

مکس ورشتاپن

۱۷۳

۶

دنیل ریکیاردو

۱۴۶

۷

سرجیو پرز 

۵۳

۸

 کوین مگنوسن

۵۳

۹

نیکو هالکنبرگ 

۵۳

۱۰

فرناندو آلونسو

۵۰

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز با توجه به عملکرد عالی همیلتون و بوتاس در این هفته، با ۵۳۸ امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با توجه به رتبه پنج و ششمی فتل و رایکونن، با ۴۶۰ امتیاز و ردبول با ۳۱۹ امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های رنو، هاس، مک‌لارن، تورو روسو، سائوبر و ویلیامز و فورس ایندیا نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. 

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس بنز

۵۳۸

۲

فراری

۴۶۰

۳

ردبول

۳۱۹

۴

رنو

۹۲

۵

هاس

۸۴

۶

مک‌لارن

۵۸

۷

فورس ایندیا

۴۳

۸

تورو روسو

۳۰

۹

سائوبر 

۲۷

۱۰

ویلیامز

۷

مرحله هیجدهم گرندپری فرمول یک ۲۰۱۸ از ۲۹ مهر ماه امسال در کشور آمریکا برگزار خواهد شد. ویدئوی لحظات حساس گرندپری ژاپن تا ساعات آینده در همین خبر قرار داده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات