iOS 12 در کمتر از سه هفته، ۴۷ درصد از سهم بازار iOS را در اختیار گرفته است

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمار اخیر، iOS 12 توانسته است تنها در ۱۸ روز، از iOS 11 پیشی بگیرد؛ نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل، هم‌اکنون روی ۴۷ درصد از دستگاه‌های این شرکت نصب شده است.
تبلیغات

طبق آمار منتشرشده توسط موسسه‌ی Mixpanel، پس از گذر دو و نیم هفته از انتشار رسمی iOS 12، این سیستم‌عامل هم‌اکنون روی ۴۷ درصد از آی‌دیوایس‌ها نصب شده؛ این درحالی است که iOS 11 هنوز ۴۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

بر اساس آمار رسمی ارائه‌شده در صفحه‌ی پشتیبانی توسعه‌دهندگان اپل، پیش از آغاز انتشار iOS 12 در اواخر شهریورماه امسال، سیستم‌عامل iOS 11 روی ۸۵ درصد از آیفون‌ها و آیپدها نصب شده بود.

سیستم‌عامل iOS 11 پس از گذر نزدیک به دو ماه موفق شده بود ۵۰ درصد از سهم بازار دستگاه‌های مبتنی بر آی‌او‌اس را در اختیار بگیرد. گفتنی است که سرعت جذب کاربر توسط iOS 12 تا حد زیادی به iOS 10 (که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد) شباهت دارد؛ این سیستم‌عامل نیز موفق شده بود پس از گذر تنها دو هفته، روی ۴۸ درصد از دستگاه‌های Apple نصب شود.

بررسی iOS 12
مقاله‌های مرتبط:

تا به امروز، درخشان‌ترین عملکرد در زمینه‌ی جذب سریع کاربر، به iOS 9 تعلق دارد. این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل که در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۵ شهریور ۱۳۹۴) منتشر شده است، توانست پس از گذر تنها هشت روز، iOS 8 را پشت سر بگذارد و دو روز پس از آن، ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. iOS 9 یک ماه پس از انتشار رسمی، روی ۶۲ درصد از دستگاه‌های اپل نصب شده بود. از طرفی، همین رقم برای iOS 8 پس از گذر یک ماه،‌ با افت شدید مواجه شده و به ۲۹.۶۵ درصد رسیده بود.

شاید بتوان یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت بالای سیستم‌عامل جدید اپل را نقد و بررسی‌های مثبتی دانست که از سوی رسانه‌های معتبر منتشر شده است. از سوی دیگر، به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، Apple زمانِ بسیار مناسبی را برای انتشار این سیستم‌عامل انتخاب کرده بود. 

اپل مدعی شده است که حتی کاربران آیفون‌های قدیمی (نظیر آیفون 5s) نیز می‌توانند با نصب این سیستم‌عامل جدید، سرعت عملکرد دستگاه خود را بهبود بخشند. جدیدترین نسخه‌ی iOS ضمن ارائه‌ی امکان فیس‌تایم گروهی، شامل اموجی‌های جدید است و از ویژگی‌های دیگری نیز نظیر نوتیفیکیشن گروهی و میان‌برهای Siri بهره می‌برد.

اپل تا این لحظه‌، آمار و ارقام رسمی مربوط به سهم iOS 12 از بازار دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS را اعلام نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات