HMD زمان بندی انتشار اندروید پای را برای چهار گوشی نوکیا اعلام کرد

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
HMD در رویداد رونمایی از نوکیا ۷.۱ برنامه‌ی زمانی انتشار به‌روزرسانی اندروید پای را برای نوکیا ۶.۱، نوکیا ۶.۱ پلاس و دو گوشی دیگر اعلام کرد.
تبلیغات

وقتی صحبت از انتشار بروزرسانی باشد، HMD Global یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌ها به حساب می‌آید. نوکیا ۷ پلاس تنها پس از گذشت یک ماه و نیم از رونمایی، اندروید ۹ پای را دریافت کرد و حالا امروز در رویداد معرفی نوکیا ۷.۱، شرکت فنلاندی زمان‌بندی انتشار به‌روزرسانی برای سایر دستگاه‌های خود را اعلام کرد.

بر اساس اعلام HMD گلوبال، هر دو گوشی نوکیا ۶.۱ و نوکیا ۶.۱ پلاس در ماه جاری میلادی (یعنی نهایتا تا ۲۶ روز دیگر) به جدیدترین نسخه‌ی اندروید به‌روزرسانی خواهند شد.

به‌روزرسانی نوکیا

در سوی دیگر، صاحبان نوکیا ۸ و نوکیا ۸ سیروکو نیز این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد؛ اما باید تا ماه نوامبر (اواسط آبان به بعد) صبر کنند. به خاطر داشته باشید که نوکیا ۸ در اکتبر ۲۰۱۷ با اندروید ۷.۱ نوقا معرفی شد و بعد از آن به سرعت به اندروید اوریو و به‌روزرسانی شد و حال انتظار کوتاهی تا اندروید پای در پیش دارد.

در مورد ویژگی‌هایی که در این به‌روزرسانی اضافه خواهند شد، اعلام رسمی صورت نگرفته است؛ اما افزوده شدن قابلیت‌هایی مانند Adaptive Battery (بهینه‌سازی مصرف باتری)، Adaptive Brightness (تنظیم نور صفحه بر اساس نور محیط) و حالت Do not disturb (حالت بی‌صدا بدون نمایش اعلان‌ها) قابل پیش‌بینی است. قابلیتی به نام Digital Wellbeing که همراه با اندروید پای معرفی شد و به نوعی آمار استفاده‌ی کاربر از بخش‌های مختلف گوشی را نمایش می‌دهد، ممکن است جزئی از این به‌روزرسانی باشد.

در نهایت، از آن‌جایی که به‌روزرسانی مورد بحث، اندروید خالص است، گوشی‌هایی که آن را دریافت می‌کنند به‌زودی از رابط کاربری مبتنی بر ژشت حرکتی پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات