کاهش نوسانات قیمت بیت کوین هم‌زمان با کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش‌ها از بازار ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که کاهش نوسانات ارزش بیت‌کوین، این ارز را به باثبات‌ترین رمز ارز پایه تبدیل کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که در طول یک سال گذشته، ارزش بیت کوین (BTC) تقریباً ۲۴ درصد کاهش‌یافته، حجم معاملات صورت گرفته در مجموعه‌ی بازار ارز دیجیتال نیز پایین آمده است.

واحد تحقیقات بلاک‌چین شرکت Diar اخیراً داده‌های جدید مطالعات خود را در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده‌ی پایه، منتشر کرده است. طبق این داده‌ها، در طول یک سال گذشته تمامی بازارهای اصلی ارزهای دیجیتال به میزان چشم‌گیری با کاهش حجم معاملات روبرو بوده‌اند. حجم معاملات بیت‌کوین نیز در مقایسه با ماه ژانویه‌ی سال جاری، ۷۹ درصد پایین آمده است.

Bitcoin trading volume

Diar در گزارش خود به این نکته اشاره می‌کند که کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال، در حالی رخ می‌دهد که فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند ICE-LED Bakkt و Fidelity در عرصه‌ی دارایی‌های دیجیتال به‌شدت افزایش‌یافته است. داده‌های فوق، دو آزمایش وال‌استریت را نیز لحاظ می‌کند که برای الهام بخشی به رونق این ارزها در حال اجرا هستند.

اتریوم نیز در وضعیتی مشابه، کاهش مداوم حجم معاملات خود را تجربه می‌کند.

Ethereum hits a low-point

از طرف دیگر، ما با کاهش نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال پایه نیز روبرو هستیم.

شرکت دیار، نوسانات ارزش بیت‌کوین را طی ۳۰ روز، تنها حدود ۱.۵ گزارش می‌کند. نرخ نوسانات بیت‌کوین در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸ حدود هشت درصد بود.

این آمار، بیت‌کوین را به باثبات‌ترین ارز دیجیتال پایه در بازار امروز تبدیل می‌کند و پس‌ازآن نیز آلت کوین مونرو (Monero) با نوسانات ۲.۷ درصدی، دومین  ارز دیجیتال باثبات محسوب می‌شود.

most stable major cryptocurrency

جالب اینجا است که ارزهای دیجیتالی که در صنعت پرداخت جهانی به کار می‌روند، مانند استلار و XRP، در حال حاضر بی‌ثبات‌ترین دارایی‌های دیجیتال مشهور جهان هستند.

Stellar and XRP

در پایان، لازم به ذکر است که ماه اکتبر، ماه آرامی برای بازار ارزهای دیجیتال بوده است. ماه اکتبر سال گذشته، حجم معاملات بیت‌کوین به‌طور ناگهانی ۳۸ درصد کاهش یافت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات