آیفون XS و XS Max بیش‌تر از پیش‌بینی‌ها فروش خواهند داشت

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق یک نظرسنجی کاربرانی که گوشی خود را به آیفون XS یا آیفون XS Max ارتقاء خواهند داد، بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده خواهند بود.
تبلیغات

نتایج یک نظرسنجی آنلاین از کاربران دستگاه‌های آیفون نشان می‌دهد که کاربران بیش‌تری نسبت‌ به پیش‌بینی اپل گوشی خود را به آیفون XS یا آیفون XS Max ارتقاء خواهند داد.

در این نظر سنجی، که بین بیش از ۷۰۰ کاربر اپل انجام شده است، سؤال شد که اگر قرار باشد امسال گوشی خود را ارتقاء دهید کدام نسخه را انتخاب خواهید کرد؟ ۳۹ درصد آیفون XS یا آیفون XS Max را انتخاب کردند که آرا میان این دو تقریباً مساوی بود، در حالیکه پیش‌بینی اپل حداکثر ۳۵ درصد بوده است؛ ۶۱ درصد دیگر نیز آیفون XR، آیفون ۷ و آیفون ۸ را انتخاب کرده‌اند.

باید به این نکته اشاره کرد که چون مدل آیفون XR هنوز عرضه نشده است، ممکن است بعد از مقایسه‌ی آن با پرچمداران کنونی، نظر کاربران تغییر کند؛ در هر صورت بر اساس گزارش وب‌سایت Piper Jaffray تعداد کاربرانی که قصد دارند تلفن خود را ارتقاء دهند خبر خوبی برای اپل است.

پیش‌بینی‌ها و محاسبات ASP (قیمت فروش میانگین) اپل برای سال مالی ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرده است. اکنون ASP سال مالی ۲۰۱۹ میلادی ۷۷۰ دلار است که نسبت به پیش‌بینی ۷۵۸ دلاری قبلی، افزایش داشته است. اگر آیفون XR به دلیل ذکر شده درصد بیش‌تری از کاربران را به‌ خود اختصاص دهد (برای مثال ۳۶ درصد به جای ۳۰ درصد پیش بینی شده)، باعث می‌شود که ASP سال مالی ۲۰۱۹ به ۷۸۰ دلار در مقابل عدد کنونی ۷۶۸ دلاری برسد.   

برطبق گزارشی دیگر، آیفون XS Max سه برابر آیفون XS طرفدار دارد که منطقی به‌ نظر می‌رسد، چون کاربرانی که زودتر این مدل را تهیه کردند به دنبال صفحه‌ی بزرگ‌تر آن بودند و کسانی که هنوز گوشی خود را ارتقاء نداده‌اند میان این دو مدل شک دارند.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات