راتق؛ خودروی زرهی پلیس یگان ویژه ایران رونمایی شد

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با حضور فرمانده نیروی انتظامی و در نمایشگاه بین‌المللی ایپاس ۲۰۱۸، از خودروی زرهی راتق مخصوص یگان ویژه پلیس رونمایی شد.
تبلیغات

خودروی راتق برای حمل ۲۱ نفر از پرسنل تخصصی یگان ویژه در زمان اغتشاش و بحران، طراحی و تجهیز شده است؛ این خودروی زرهی کاملا تولید داخل است و مراحل طراحی، ساخت و بهینه‌سازی آن توسط کارشناسان و مأموران تخصصی این یگان انجام گرفته. ساخت و طراحی اتوبوس راتق توسط کارشناسان و مأموران تخصصی یگان ویژه پلیس نیروی انتظامی، ۴ سال عرضه زمان برده است.

خودروی زرهی اتوبوس راتق یگان ویژه پلیس ناجا

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ۲۰۱۸) با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد. سردار اشتری در این مراسم با اشاره به خودکفایی ۹۵ درصدی ناجا در بحث تجهیزات اظهار امیدواری کرد که پلیس بتواند در حوزه تجهیزات ایمنی و تخصصی به خودکفایی صددرصدی برسد.

خودروی زرهی اتوبوس راتق یگان ویژه پلیس ناجا

در ایپاس ۲۰۱۸، آخرین تجهیزات نظامی، ایمنی و امنیتی با حضور شرکت‌ها و نمایندگان داخلی و خارجی به معرض نمایش گذاشته شد؛ اما مسئله‌ای که بیش از پیش جلب توجه می‌کرد، حضور ماشین‌آلات و ادوات یگان‌های ویژه نیروی انتظامی و از همه مهم‌تر خودروی زرهی راتق است.

خودروی زرهی اتوبوس راتق یگان ویژه پلیس ناجا

راتق در حقیقت اتوبوسی است که به عنوان سدکننده در برابر اغتشاشات مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط یگان ویژه نیروی انتظامی طراحی و ساخته شده است. این خودروی زرهی به دوربین، سیستم فیلتر هوا، تجهیزات پرتاب رنگ و ماده بدبو، آب‌پاش، هشدار صوتی و بندگو، دیده‌بان و خروجی اضطراری مجهز شده است.

خودروی زرهی اتوبوس راتق یگان ویژه پلیس ناجا

ماموریت اصلی خودروی زرهی راتق آن است که در زمان اغتشاش و بحران، بین نیروهای عملیاتی و مهاجمان قرار گرفته و با ایجاد فاصله می‌تواند شروع درگیری را به تاخیر بیاندازد تا فرصت بیشتری برای مذاکره، راهنمایی و اخطار به اغتشاش‌گران برای پیشگیری از وقوع حوادث بعدی، فراهم کند.

طراحی داخلی اتوبوس زرهی راتق به‌گونه‌ای است که ۲۱ نفر نیروی تخصصی یگان ویژه از جمله تک‌تیرانداز، ساچمه‌زن، پرتاب‌کننده گاز، پینت‌بال‌زن و سایرین می‌توانند به راحتی و با دقت کامل بر آشوبگران مسلط شوند. این خودروی زرهی ضد حریق مجهز به سرویس بهداشتی و سیستم تهویه مطبوع  است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات