صنعت قطعه‌ سازی به حمایت دولت نیاز دارد

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی قطع همکاری شرکت‌های خودروساز خارجی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، صنعت قطعه‌سازی کشور به حمایت جدید دولت نیاز دارد.
تبلیغات

این روزها خبرهایی در مورد خروج شرکت‌های خودروساز خارجی از جمله رنو فرانسه به علت تحریم‌های آمریکا شنیده می‌شود. اتفاقی که هرچند قابل پیش‌بینی بود، اما در نهایت باعث ایجاد نگرانی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور شد. هم‌اکنون دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دست‌اندرکار باید برای شرایط جدید و وضعیت پیچیده بازار خودرو، چاره مناسبی بیاندیشند. 

رنو

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو در این زمینه گفت :

در حالی که هم‌اکنون طلب قطعه‌سازان از شرکت‌های خودروسازی به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است، تولید و داخلی‌سازی قطعات در کشور به حمایت فوری دولت از صنعت قطعه‌سازی نیاز دارد. با قطع همکاری شرکت رنو با خودروسازان کشور، چاره‌ای جز داخلی‌سازی قطعات مورد نیاز نداریم. تولید و داخلی‌سازی قطعات در کشور، حمایت فوری دولت از صنعت قطعه‌سازی را می‌طلبد؛ چراکه امروز آن‌ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.
محمدرضا نجفی‌منش

محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به طلب قطعه‌سازان افزود:

البته در ۶ ماهه امسال هم خودروسازان به خاطر قیمت‌گذاری خودرو با ضرر ۵ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو شده‌اند. اگر امروز کمکی به قطعه‌سازان نشود، آن‌ها مجبور به تعدیل نیرو و حتی تعطیلی واحدهای تولیدی خود هستند. کما این‌که امروز هم روند تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی با سرعت انجام می‌شود.

کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که صنعت خودرو و قطعه‌سازی، تدبیری اساسی نیازمند است. این مسئله با داخلی‌سازی و افزایش توانایی‌های تکنولوژیکی امکان‌پذیر است و به برنامه‌ریزی هوشمندانه و جدی دولت و مجلس نیاز دارد. دوران تحریم گرچه شرایط ناخوشایندی برای صنعت خودرو رقم خواهد زد، اما اگر از این فرصت برای تقویت توان داخلی و داخلی‌سازی قطعات استفاده شود، می‌توان با امیدواری زیاد به آینده چشم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات