تعیین خط گرندپری مکزیک ۲۰۱۸؛ پول پوزیشن ریکیاردو

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
تعیین خط گرندپری مکزیک ۲۰۱۸ با پول پوزیشن دنیل ریکیاردو از تیم ردبول به پایان رسید؛ مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون، در رده‌های بعد ایستادند.
تبلیغات

پس از ۳ دور تمرینی در پیست هرمانوس رودریگز مکزیکوسیتی، رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک مکزیک ۲۰۱۸ برای تعیین خط به میدان رفتند که با پیشتازی دنیل ریکیاردو از ردبول همراه شد. به این ترتیب ریکیاردو فردا رقابت اصلی گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۸ را از خط اول آغاز خواهد کرد؛ مکس ورشتاپن، لوئیس همیلتون و سباستین فتل در خطوط دوم تا چهارم خواهند بود.

2018 Mexican Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک مکزیک

دورهای تمرینی اول تا سوم با برتری مطلق مکس ورشتاپن به پایان رسید. اگرچه رانندگان مرسدس و فراری در دورهای تمرینی اول و دوم شانسی برای حضور در رده‌های بالایی نداشتند، اما همیلتون و فتل در تمرین سوم پس از ورشتاپن در جایگاه دوم و سوم ایستادند. با وجود برتری مکس ورشتاپن در تمام مراحل نسبت به سایر رانندگان، این دنیل ریکیاردو بود که توانست از هم‌تیمی جوان خود پیشی بگیرد و پول پوزیشن گرندپری مکزیک را به نام خود ثبت کند.

2018 Mexican Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک مکزیک

مرحله اول تعیین خط فرمول یک مکزیک با خروج سرگئی سیروتکین، لانس استرول، کوین مگنوسن، استوفل وندورن و رومن گروژان از جدول و باز ماندن از راهیابی به مرحله دوم تعیین خط ادامه یافت. در این مرحله رانندگان مرسدس و ردبول توانستند بهترین زمان‌ها را ثبت کنند.

2018 Mexican Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک مکزیک

دور دوم مرحله تعیین خط گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۸ با پیشتازی ورشتاپن، همیلتون و فتل ادامه یافت؛ پیر گسلی، برندون هارتلی، سرجیو پرز، فرناندو آلونسو و استبان اکن نیز از راهیابی به مرحله سوم تعیین خط باز ماندند. به این ترتیب رانندگان تیم‌های مرسدس، فراری، ردبول، رنو و سائوبر توانستند در مرحله نهایی تعیین خط حضور داشته باشند.

2018 Mexican Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک مکزیک

در نهایت، تعیین خط گرندپری مکزیک ۲۰۱۸ با پیشتازی دنیل ریکیاردو از تیم ردبول و ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۴.۷۵۹ ثانیه به پایان رسید. مکس ورشتاپن که تا ثانیه‌های پایانی در جایگاه نخست قرار داشت، با ۰.۰۲۶ ثانیه اختلاف نسبت به هم‌تیمی خود در جایگاه دوم ایستاد. لوئیس همیلتون هم با ۰.۱۳۵ اختلاف نسبت به ورشتاپن در مکان سوم تعیین خط گرندپری فرمول یک مکزیک ایستاد. پس از آن‌ها، سباستین فتل، والتری بوتاس، کیمی رایکونن، نیکو هالکنبرگ و کارلوس ساینز از تیم رنو، چارلز لکلرک و مارکوس اریکسون از سائوبر در جایگاه چهارم تا نهم قرار گرفتند.

2018 Mexican Grand Prix formula 1 / گرندپری فرمول یک مکزیک

مرحله اصلی فرمول یک مکزیک ۲۰۱۸، یک‌شنبه ۶ آبان ماه ۹۷ از ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات