آمار توزیع اندروید در ماه اکتبر؛ رشد اوریو و همچنان غیبت پای

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در ماه اکتبر نشان می‌دهد که اندروید پای همچنان به طرز ناامیدکننده‌ای جایی در بین دیگر نسخه‌ها پیدا نکرده است.
تبلیغات

سه ماه از انتشار نسخه‌ی پایدار اندروید پای می‌گذرد و همچنان هیچ ردی از آن در آمار ماهانه‌ی توزیع این سیستم‌عامل به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که اوریو از ماه شهریود (سپتامبر) تاکنون در مسیر رشد قرار داشته و ارقام مربوط به اندروید نوقا نیز حاکی از کاهش اندک سهم این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل است.

براساس آخرین داده‌ها، اوریو دومین نسخه‌ی برتر اندروید در ماه اکتبر بوده است. این نسخه در مجموع روی ۲۱.۵ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود. مارشمالو که پیش از این در جایگاه دوم قرار داشت، اکنون با ۲۱.۳ درصد سهم به رده‌ی سوم سقوط کرده است. نوقا، هفتمین نسخه‌ی اندروید که در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) منتشر شد، همچنان رایج‌ترین نسخه از سیستم‌عامل گوگل به‌شمار می‌رود و همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، بیشترین سهم را با مجموع ۲۸.۱ درصد در اختیار دارد.

Android distribution

در طرف دیگر، نسخه‌ی تقریبا قدیمی لالی‌پاپ همچنان روی ۱۷.۹ درصد از دستگاه‌ها در حال اجرا است. سهم باقی دیگر نسخه‌های اندروید نظیر کیت‌کت و جلی‌بین نیز همچنان تقریبا در حدود همان درصدهای پیشین باقی مانده است.

رشد اندروید اوریو احتمالا بدین دلیل است که تولیدکنندگان بیشتری در حال به‌روزرسانی دستگاه‌هایشان به این نسخه هستند یا عرضه‌ی دستگاه‌های جدید در کلاس میان‌رده و پایین‌رده موجب افزایش سهم اندک نسخه‌ی هشتم سیستم‌عامل گوگل شده است. با کمی دقت می‌توان دریافت که اغلب دستگاه‌های جدیدی که در چند ماه گذشته روانه‌ی بازار شدند، به‌صورت پیش‌نصب نسخه‌ی ۸.۰ یا ۸.۱ اوریو را اجرا می‌کردند. در هر صورت، با افزایش سهم اوریو، امید می‌رود که اندروید پای سرانجام در ماه‌های آتی موفق به کسب سهم بیشتر و راه یافتن به نمودار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات