پتنت جدید سامسونگ با طراحی حسگرها درون قاب و بریدگی بالای نمایشگر

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید سامسونگ، طراحی بریدگی بالای نمایشگر با الگوی قطره‌ای و تعبیه‌ی حسگرها در داخل قاب را نشان می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ پتنت دیگری را به نام خود ثبت کرده است که ایده‌ی طراحی جالب این شرکت بزرگ کره‌ای را با بریدگی بالای نمایشگر، الگوی قطره‌ای و تعبیه‌ی حسگرها در داخل قاب به نمایش می‌گذارد. اگرچه سامسونگ خود را بسیار مشتاق فناوری بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) نشان نمی‌دهد اما ممکن است به‌زودی شاهد افزوده شدن این قابلیت فوق‌العاده مفید و کاربردی به محصولاتی باشیم که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور معرفی شوند.

این پتنت در ماه آوریل امسال (حدود چهار تا پنج ماه پیش) با عنوان Electronic device including housing having at least on through hole به نام سامسونگ ثبت و توسط USPTO در یازدهم اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده است. پنت جدید سامسونگ نشان از بریدگی بالای نمایشگر با الگوی قطره‌ای دارد که دوربین جلو را در خود جای داده و تمام حسگرهای دیگر در قاب جلوی گوشی تعبیه شده‌اند.

از آنجا که این بریدگی بالای نمایشگر فقط شامل دوربین می‌شود، سامسونگ قادر خواهد بود یک نوار باریک و کوچک را در قسمت بالای نمایشگر طراحی کند و تمامی حسگرهای دیگر را داخل قاب گوشی بگنجاند. ماه گذشته، سامسونگ در توییت شیطنت‌آمیز ی با طعنه به گوگل گفته بود «شما حتی می‌توانید یک هواپیما را روی آن فرود بیاورید!».  این توییت اشاره به بریدگی بزرگ بالای نمایشگر در گوشی هوشمند اخیر گوگل یعنی پیکسل 3 ایکس ال دارد.

samsung patent

زمان زیادی تا معرفی سامسونگ گلکسی اس 10 نمانده است. بنابراین، احتمال تأیید این حق امتیاز و پتنت جدید Samsung و استفاده از آن در مدل اس 10 بسیار ضعیف خواهد بود. شاید بتوان این طور پیش‌بینی کرد که نوت 10 با چنین نمایشگر جالب و مبتکرانه‌ای از سوی سامسونگ معرفی و عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات