نگاهی به فروشگاه نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های کاربردی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با ایجاد یک فروشگاه بسیار غنی از اپلیکیشن‌های کاربردی، نحوه‌ی ‌استفاده‌ی کاربران از تلویزیون‌های کنونی را چند قدم فراتر برده‌اند.
تبلیغات

هوشمند سازی نرم‌افزار، قدم بسیار بزرگی در صنعت تلویزیون‌ها به‌حساب می‌آید. با معرفی تلویزیون هوشمند در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ (۲۰۱۱ و ۲۰۱۲)، قابلیت استفاده از تلویزیون از تماشای برنامه‌های تلویزیونی فراتر رفت و اکنون با دنیایی از محتواهای هوشمند و قابلیت‌های نرم‌افزاری روبه‌رو هستیم که تجربه تماشای تلویزیون رو بیش‌ از پیش هیجان‌انگیز می‌کند. تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند عمل می‌کند. این تلویزیون‌های قادرند سرویس‌های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند؛ یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس‌های متنوعی را به کاربر می‌دهد. کاربر می‌تواند در تلویزیون هوشمند خود نرم‌افزار نصب کند، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و از همه مهم‌تر به کانال‌های اینترنتی متصل شود.

سیستم‌عامل تایزن در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵) توسط سامسونگ معرفی شد. در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) محیط گرافیکی بسیار جذاب و امکان دسترسی آسان رو برای کاربران فراهم کرد به‌ طوری‌که در تلویزیون‌های هوشمند سال ۱۲۹۷ (۲۰۱۸) سامسونگ کاربر به‌سادگی و با فشردن چند دکمه روی ریموت کنترل می‌تواند از برنامه‌های کاربردی و بازی‌های موجود در استور تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ استفاده کند. برای سادگی بیشتر گلچینی از اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار در منوی اصلی تلویزیون تعبیه‌شده و کاربر با فشردن دکمه منوی تلویزیون می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. رابط کاربری تمام تلویزیون‌های هوشمند دارای صفحه اصلی است که در آن صفحه می‌توان به امکانات مختلف تلویزیون دسترسی داشت. در صفحه اصلی Smart TVها لینک به فروشگاه نرم‌افزارها وجود دارد در حال حاضر اکثر نرم‌افزارهای تلویزیون‌های هوشمند به‌صورت مجانی در اختیار کاربر قرار داده می‌شوند ولی تولیدکنندگان تلویزیون هوشمند امیدوارند با محبوبیت این نوع از تلویزیون‌ها، از فروش نرم‌افزار نیز درآمد کسب کنند.

در ابتدا نگاهی کامل به فروشگاه اپلیکیشن‌های تلویزیون سامسونگ داشته باشیم:

تماشا در یوتیوب

دراین‌بین سامسونگ تلاش بسیار زیادی کرده است تا بتواند سبک و سیاق کاربران ایرانی را لحاظ کند و اپلیکیشن‌هایی را توسعه دهد که به‌واسطه آن کاربران در ایران بتوانند بهترین استفاده از تلویزیون را داشته باشند. یکی از اپلیکیشن‌های که به‌عنوان شبکه‌ی اجتماعی کاربران تلویزیون‌های هوشمند شناخته می‌شود، اپلیکیشن هم‌سام است. هم‌سام یک شبکه اجتماعی ایرانی است که در ابتدا در دسترس کاربران تلویزیون هوشمند سامسونگ قرارگرفته است. شما در این شبکه می‌توانید از امکانات تلویزیون‌های هوشمند بهره‌مند شوید، امتیاز جمع‌آوری کنید و برنده شوید. 

تماشا در یوتیوب

اگر بخواهید به‌صورت تک‌نفره و یا دونفره در خانواده خود به رقابت درزمینهٔ اطلاعات عمومی بپردازید، اپلیکیشن حاضرجواب برای شما طراحی‌شده است. در این اپلیکیشن فرایندهایی در نظر گرفته‌ شده که می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر کند. رقابت به‌صورت آنلاین نیز طراحی‌ شده که از هیجان بسیار خاصی برخوردار است. 

تماشا در یوتیوب

برای کسانی که پیگیر تمامی اخبار ورزشی به‌ خصوص فوتبال هستند، اپلیکیشن «پیش‌بینی» در نظر گرفته‌شده است. با ثبت پیش‌بینی خودتان در این اپلیکیشن می‌توانید از امتیازهایی بهره‌مند شوید که در افزایش شانس شما برای شرکت در قرعه‌کشی تأثیر دارد. 

تماشا در یوتیوب

در فروشگاه نرم‌افزاری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن ایرانی فراهم‌شده است. دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها بر روی تلویزیون فرآیند سختی ندارد و با ورود به‌حساب کاربری سامسونگ می‌توانید به این منبع قابل‌توجه از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید. اپلیکیشن‌های بازی و سرگرمی از بازی‌های نوستالژیک منچ و مارپله گرفته تا بازی حاضرجواب و پانتومیم که توانایی ذهنی و اطلاعات عمومی کاربر رو به چالش می‌کشند، برای دوستداران اپلیکیشن‌های سرگرمی گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین اپلیکیشن‌های ویدئویی و ورزشی و خبری برای آگاهی از اخبار روز، آخرین رویدادهای ورزشی و تماشای عناوین مختلف سریال و فیلم در نظر گرفته‌شده است. اگر شما هم تجربه استفاده از این اپلیکیشن‌ها را دارید با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات