ابرخودروی مک لارن اسپیدتیل؛ جانشین F1 معرفی شد

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اسپیدتیل، ابرخودرویی با فرمان وسط و پیشرانه‌ی ۱۰۳۵ اسب بخار است که خاطره‌ی مدل افسانه‌ای مک‌لارن F1 را پس از ۲۴ سال، زنده می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته، تلاش مک‌لارن برای ساخت یک سوپراسپرت با فرمان در وسط کابین، خبرساز شده بود؛ اما کسی فکر نمی‌کرد، محصولی با مشخصات یک ابرخودرو در سال ۲۰۱۸ رونمایی شود. مهرماه سال ۱۳۹۷، طرح پروتوتایپ BP23 با بدنه‌ی مک‌لارن 720S، توسط خبرنگاران آزمایش شد و تحسین آن‌ها را برانگیخت. چنین محصولی می‌تواند، تجربه‌ی رانندگی شبیه به مدل‌های فرمول یک را با راحتی در کابین یک ابرخودروی لوکس، ترکیب کند.

McLaren Speedtail

ابرخودروی اسپیدتیل (McLaren Speedtail) به عنوان جانشین مک‌لارن F1 و محصولی قابل رقابت با بوگاتی شیرون طراحی شده است. با این حساب، حضور فرمان در وسط و استفاده از پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخار یا قوی‌تر، قابل پیش‌بینی بود. بنا بر ادعای مهندسان مک‌لارن، ابرخودروی اسپیدتیل، از نظر آیرودینامیک و هدایت هوا، دارای یکی از بهترین طرح بدنه‌های تاریخ است. این محصول، شباهت زیادی به فولکس‌واگن XL1 مدل ۲۰۰۹ دارد و با ضریب آیرودینامیک نزدیک به ۰.۱ تولید خواهد شد. حتی چرخ جلوی اسپیدتیل، دارای قاب مخصوصی است تا هنگام چرخش، کمترین اعوجاج را در هوای اطراف ایجاد کند. بخش اصلی بدنه، فیبرکربن خواهد بود و این مسأله کمک می‌کند تا وزن خالص خودرو به عدد باورنکردنی ۱۴۳۰ کیلوگرم برسد.

McLaren Speedtail

با کمی دقت در تصاویر خودرو، متوجه می‌شویم که چرخ‌های جلو و عقب نامتقارن هستند. در واقع، قاب مخصوصی برای بهبود آیرودینامیک چرخ‌ها ارائه شده است که مالک می‌تواند، آنها را نصب یا جدا کند. از دیگر تفاوت‌های این خودرو با مدل‌های معمول، باید به حذف آینه‌های جانبی و آینه‌ی وسط کابین اشاره کرد که با دوربین و نمایشگر، جایگزین شده‌اند. این شرایط، فضای داخلی مک‌لارن اسپیدتیل را متفاوت از هر خودروی دیگر، نشان می‌دهد.

McLaren Speedtail

بدون شک، مهمترین بخش هر ابرخودرو، قوای فنی آن است. اسپیدتیل اولین ابرخودروی جهان محسوب می‌شود که از موتور توربودیزل هیبرید استفاده می‌کند. مدیران شرکت سازنده، اطلاعات چندانی از مشخصات پیشرانه منتشر نکرده‌اند؛ اما شایعات، خبر از قدرت ۱۰۳۵ اسب بخار می‌دهند. بنا بر اطلاعات رسمی مک‌لارن، اسپیدتیل می‌تواند سرعت‌های بالاتر از ۴۰۰ کیلومتربرساعت را برای سرنشین فراهم کند و در زمانی حدود ۱۲.۸ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

McLaren Speedtail

مشابه مک‌لارن F1، در اسپیدتیل هم ۳ صندلی برای سرنشینان وجود دارد. این ابرخودرو، دارای ۳ نمایشگر لمسی است که پیرامون فرمان قرار دارند. بسیاری از امکانات فنی این مدل، با کلیدهای روی سقف کنترل می‌شوند. شیشه‌ی جلو، الکتروکروماتیک است و در شرایط نوری مختلف می‌تواند به انتخاب راننده دارای تیرگی قابل کنترل باشد.

ابرخودروی مک‌لارن اسپیدتیل، مشابه مدل افسانه‌ای F1 با تولید محدود به ۱۰۶ دستگاه عرضه خواهد شد و از هم‌اکنون، تمامی ظرفیت آن برای تحویل در سال ۲۰۲۰، پیش‌فروش شده است. این محصول، آستانه قیمت ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار دارد. فهرست امکانات قابل سفارش، شامل لوازم جانبی لوکس، نظیر چمدان‌های اختصاصی می‌شود.

مانی خوشبین میلیاردر ایرانی مقیم امریکا هم ساعاتی پس از رونمایی اسپیدتیل اعلام کرد؛ یکی از ۱۰۶ خریدار این ابرخودرو بوده است.

McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
McLaren Speedtail
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات