عملکرد فراتر از پیش بینی توییتر با انتشار گزارش مالی تابستان ۲۰۱۸

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته، توییتر گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که نشان از عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها برای این کمپانی دارد.
تبلیغات

توییتر، اکنون جزو ۱۰ شبکه‌ی اجتماعی برتر جهان به‌شمار می‌رود که ۳۲۶ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در سال‌های گذشته، توییتر همواره عملکرد مالی ضعیفی داشته است؛ اما گزارش مالی اخیر این شرکت نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، آمارهای مالی این شرکت همگی رشد بسیار خوبی داشته‌اند. با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی توییتر، این شرکت توانسته در سه ماه اخیر ۷۵۸ میلیون دلار درآمد کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۹ درصد رشد داشته است. در این گزارش مالی آمده است که میزان درآمد حاصل از هر سهم نیز به ۲۱ سنت رسیده است.

کارشناسان وال استریت پیش‌بینی کرده بودند که درآمد توییتر در سه ماه اخیر، به ۷۰۳ میلیون دلار می‌رسد و درآمد حاصل از هر سهم نیز ۱۴ سنت خواهد بود. توییتر اعلام کرده است که درآمد حاصل از تبلیغات ۲۹ درصد افزایش یافته و به ۶۵۰ میلیون دلار رسیده است؛ همچنین میزان تعامل کاربران با تبلیغات منتشر شده در تایم‌لاین توییتر، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است. با این‌حال، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر، به ۳۳۰ میلیون نفر نرسیده و اکنون ۳۲۶ میلیون نفر است. البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز افت داشته است؛ زیرا سال گذشته، توییتر ۳۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، می‌گوید که آمارها به تدریج بهبود خواهند یافت؛ اما طی ماه‌های گذشته، عواملی بوده‌اند که بر رشد منفی کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر تأثیرگذار بوده‌اند. وی بر این باور است که عواملی همچون قوانین اروپا در زمینه‌ی حریم شخصی، تصمیمات خود شرکت در زمینه‌ی کیفی و همچنین یکسری تغییرات که در توییتر اعمال شدند، باعث ریزش کاربران و بسته شدن برخی اکانت‌ها شدند. جک دورسی می‌گوید که تمرکز توییتر، بر سلامت جامعه‌ی کاربری و افزایش کیفیت است و نمی‌خواهد به هر قیمتی آمارهای خود را افزایش دهد.

Jack Dorsey

جک دورسی در ادامه‌ی سخنان خود گفت:

«ما تصمیماتی را اتخاذ کردیم و در این راه نیز تلاش کردیم و توانستیم توییتر را از نظر محتوا، سالم‌تر کنیم و این شبکه‌ی اجتماعی را به یک سرویس روزمره تبدیل کرده‌ایم و به این تلاش‌ها ادامه خواهیم داد. ما مدتی است که تمرکز خود را روی شناسایی و حذف اکانت‌های جعلی و اسپم گذاشته‌ایم و این روند تا این‌جا، بسیار خوب پیش رفته است. ما اکنون می‌توانیم اکانت‌های مشکوک را هنگام ثبت‌نام در توییتر شناسایی کرده و حذف کنیم. ما همواره به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها ادامه می‌دهیم تا بتوانیم دنبال‌ کردن رویدادها و اخبار مهم را برای کاربران ساده‌تر کنیم. ما در زیرساخت‌های خود، قابلیتی را اضافه کرده‌ایم تا کاربران آمریکایی بتوانند رویدادهای تلویزیونی و اخبار مرتبط با آن‌ها را از طریق توییتر پیگیری کرده و درباره‌ی آن‌ها با سایر کاربران به بحث و گفت‌وگو بپردازند. آمارهای این فصل مالی نشان دادند که تصمیمات ما در زمینه‌ی سالم‌تر کردن جامعه‌ی توییتر در بلندمدت، به خوبی جواب داده‌اند و باز هم شاهد افزایش جامعه‌ی کاربران واقعی توییتر خواهیم بود.»

تا به امروز، انتقادات زیادی به توییتر وارد شده است؛ زیرا تعداد کاربران جعلی توییتر بسیار بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است و همین موضوع باعث وقوع جرم می‌شود. توییتر در ماه‌های گذشته، فعالیت کاربران خود را به شکلی سخت‌گیرانه‌تر تحت نظر گرفته است و اکانت‌های مشکوک را می‌بندد تا زمانی که صاحب اکانت، تأیید هویت شود. کاربران اعلام کرده‌اند حتی با وجود تأیید هویت، باز هم اکانت آن‌ها بسته شده است که همین موضوع نشان می‌دهد توییتر روی کاربرانی که پیش‌تر نیز مشکوک بوده‌اند، حساسیت دارد.

توییتر می‌گوید که تعداد کاربران فعال روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است و همین روند در آینده نیز افزایش خواهد یافت تا به عنوان ملاکی برای رشد این شبکه‌ی اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد و نقش کاربران فعال ماهانه، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات