پافشاری ترامپ بر استفاده از آیفون با وجود انتشار شایعاتی مبنی بر شنود تماس‌های او توسط روسیه و چین

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود انتشار گزارشی مبنی بر شنود تماس‌های دونالد ترامپ توسط جاسوسان روسیه و چین، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان بر استفاده از آیفون‌های اپل اصرار می‌ورزد.
تبلیغات

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، اخیراً در واکنش به ادعای دستیارانش مبنی بر شنود تماس‌های او توسط جاسوسان کشورهای روسیه و چین، گفته است که قصد ندارد آیفون‌های خود را کنار بگذارد. 

به‌تازگی چند دستیار ترامپ در گفت‌و‌گو با وب‌سایت نیویورک تایمز این موضوع را رسانه‌ای کرده‌اند؛ آن‌ها در مصاحبه با این وب‌سایت گفته‌اند که این کار را به‌دلیل ناامید شدن از تلاش برای متقاعد کردن رئیس‌جمهور ایالات متحده برای توقف استفاده از آیفون، انجام داده‌اند.

ترامپ، در مجموع سه دستگاه iPhone دارد که دولت آمریکا مجموعه‌ای از تغییرات خاص را در دو دستگاه آن‌ها اعمال کرده است و وی از آن‌ها برای توییت‌ کردن و برقراری تماس استفاده می‌کند؛ گوشی سوم، در حقیقت گوشی شخصی دونالد ترامپ است که او به‌ هیچ‌وجه راضی به کنار گذاشتن آن نمی‌شود، چرا که لیست مخاطبانش در آن قرار دارند. نیویورک تایمز در گزارشش مدعی شده است که آژانس‌های جاسوسی، تماس‌ها را وقتی که بین برج‌ها و کابل‌های مخابراتی در حال انتقال هستند، رهگیری می‌کنند.

دولت‌ها با در نظر گرفتن احتمال رهگیری تماس‌های تلفنی، همواره به مقامات خود گوشزد می‌کنند که برای برقراری تماس، از خط‌های ثابت امن بهره بگیرند. نیویورک تایمز در گزارشش گفته است که دونالد ترامپ نیز گاهی اوقات این کار را انجام می‌دهد، با این‌وجود وی همچنان برای تماس گرفتن با دوستان و متحدانش، از گوشی خود استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ

تایمز در این باره می‌نویسد:

رئیس‌جمهور پرحرف ما که این روزها در اثر فشارهای وارده از سوی مقامات، برای برقراری تماس‌هایش بیشتر از قبل از خط ثابت کاخ سفید استفاده می‌کند، همچنان راضی نمی‌شود که آیفون‌های خود را کنار بگذارد.

البته دستیاران ترامپ گفته‌اند که وی در تماس‌هایش، حرفی از اطلاعات محرمانه به میان نمی‌‌آورد و این یعنی نباید آن‌چنان در مورد این قضیه نگران بود. نیویورک تایمز مدعی شده است که سازمان جاسوسی چین به‌منظور پیدا کردن شخص یا اشخاصی که تأثیرات مهمی روی تصمیم‌های ترامپ دارند، به شنود تماس‌های وی پرداخته است تا آن‌ها را بشناسد و کاری کند که به ترامپ، برای برقراری رابطه‌ی دوستانه با چین، مشورت دهند. در کنار این‌ها، نیویورک تایمز گفته است که فعلاً کسی هدف اصلی روسیه را از شنود تماس‌های ترامپ نمی‌داند.

واکنش چین به ادعای شنود مکالمات ترامپ

در این بین، واکنش چین به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر شنود تماس‌های تلفنی ترامپ، در نوع خود بسیار جالب بوده است. یکی از مقامات چینی در این رابطه می‌گوید:

اگر ترامپ از رهگیری‌شدن آیفون‌هایش نگران است، می‌تواند از گوشی‌های هواوی استفاده کند.

این مقام چینی در ادامه‌ی صحبت‌هایش، ادعای رسانه‌ی نیویورک تایمز را کذب محض خواند و مدعی شد که برخی از رسانه‌ها در آمریکا به‌دنبال آن هستند که جایزه‌ی بهترین فیلمنامه‌ی اسکار را برای نوشتن خبرهای دروغین، برنده شوند. 

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟ آیا ادعاهای مطرح‌شده توسط وب‌سایت نیویورک تایمز را باور می‌کنید؟ نظرات خود را با دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات