قابلیت جدید ادوبی، حرکات زنده دوربین را به تصاویر غیرمتحرک اضافه می‌کند

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
ادوبی، قابلیت جدیدی معرفی کرد که می‌تواند حرکات زنده‌ی دوربین را به تصاویر ثابت و غیرمتحرک و تصاویر ثابت از قبل گرفته‌شده‌ی شما را متحرک و زنده به نمایش بگذارد.
تبلیغات

فناوری‌های تشخیص سوژه و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته‌اند دستاوردهایی فوق‌العاده به‌همراه داشته باشند. در کنفرانس ادوبی مکس ۲۰۱۸ (Adobe MAX 2018)، شاهد معرفی قابلیت‌های جدیدی از ادوبی بودیم.

یکی دیگر از این ویژگی‌های قابل‌توجه که در این کنفرانس معرفی شد، Moving Stills نام دارد. قابلیت Moving Stills می‌تواند تصاویر از قبل گرفته‌شده و بی‌جان کاربر را جان دوباره‌ای ببخشد و آن‌ها را به‌صورت متحرک به‌نمایش بگذارد.

تنها باید عکس گرفته‌شده‌ی بدون حرکت و ثابتی را در نظر بگیرید. با فشردن یک دکمه، سوژه‌ی موجود در عکس شما عمق پیدا می‌کند و به‌نظر می‌رسد که تصویر زنده شده و دوربین مجازی در حال نزدیک شدن به سوژه‌ی موجود در عکس حرکت می‌کند. حرکت نزدیک شدن دوربین به سوژه به‌شکلی شبیه‌سازی‌ شده که شاید کاربر در نگاه اول متوجه نشود تنها با یک عکس مواجه بوده است.

Moving Stills

البته‌ی ایده‌ی به‌کار گرفته‌شده در Moving Stills، ایده‌ای جدیدی نیست. اندرو کرامر ایده‌ی متحرک کردن تصاویر ثابت و غیر متحرک را ۱۱ سال قبل در برنامه‌ی Adobe After Effects در Video Copilot به‌کار گرفت. اما Moving Stills از تکنیک جدیدی برای متحرک کردن تصاویر استفاده می‌کند. پیش از معرفی Moving Stills، کاربران مجبور بودند کار را در برنامه‌ی فتوشاپ به‌صورت دستی انجام بدهند و سپس خروجی را به برنامه‌ی After Effects بیاورند تا بتوانند حالت عمق تصویر را در فضای سه‌بعدی شبیه‌سازی کنند. ولی در Moving Stills، این فرآیند تنها با یک کلیک ساده و استفاده از چند کد دستوری قابل‌انجام است. 

یکی از ویژگی‌های خوب Moving Stills این است که جهت حرکت دوربین روی تصویر تصادفی نیست. کاربران گزینه‌های مختلفی از حکت دوربین را در اختیار دارند و از بین گزینه‌های مختلف می‌توانند انتخاب کنند دوربین از چه جهتی به سوژه نزدیک شود.

Moving Stills

در روش سنتی و پیش از این، کاربران ۸ گزینه‌ی محدود برای حرکت دوربین در اختیار داشتند و در نهایت مجبور بودند خروجی را به فضای سه‌بعدی ببرند. اکنون هم سرعت کار بالاتر رفته و هم گزینه‌های بیشتری برای ارائه‌ی خروجی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بی‌شک فناوری متحرک‌سازی تصاویر غیرمتحرک هنوز راه زیادی برای تکامل و توسعه در پیش دارد. قطعا با توجه به پیشرفت‌های فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و تشخیص سوژه، متحرک‌سازی تصاویر ثابت نیز شاهد پیشرفت‌هایی خواهد بود.

Moving Stills

هنوز مشخص نیست که Moving Stills چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. ولی ادوبی در نهایت این امکان جدید را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. علاوه‌بر این، ادوبی هنوز مشخص نکرده است که ویژگی Moving Stills به کدام برنامه اضافه خواهد شد. در نتیجه هنوز نمی‌دانیم که Moving Stills به کدام برنامه از جمله فتوشاپ، پریمیر یا افترافکت یا برنامه‌ی دیگری اضافه می‌شود. آنچه مسلم است ادوبی، ویژگی فوق‌العاده و سریع را معرفی کرده که می‌تواند با چند کلیلک ساده، تصاویر غیرمتحرک را به‌صورت متحرک به نمایش درآورد.

انتظار می‌رود قابلیت Moving Stills، توسعه یافته و به‌صورت کامل‌تر به‌زودی در اختیار کاربران قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات