تقاضا برای آیفون XR‌ نسبت به آیفون 8 بیشتر بوده است

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق نظر مینگ چی کو، تقاضا برای آیفون XR‌ نسبت به مدل‌های سال پیش اپل، یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بیشتر بوده است.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیلگرِ ارشد مسائلِ مربوط به اپل به‌تازگی یادداشتی را منتشر کرده که در آن به فروش آیفون XR پرداخته است.

پس از گذشت سه‌ روز از آغاز پیش‌سفارش آیفون XR، به‌نظر می‌رسد که این دستگاه با استقبال مثبتی از سوی کاربران مواجه شده و توانسته نسبت به مدل‌های سال پیش آیفون، یعنی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس مشتری‌های بیشتری را به فروشگاه‌های اپل بکشاند.

در این یادداشت، مینگ چی کو اگرچه به فروش پایین‌تر iPhone XR نسبت به آیفون XS اشاره می‌کند؛ اما به‌دلیل نرخ فروش ثابتِ این دستگاه، او انتظار دارد که به مرورِ زمان، تعداد بیشتری از کاربران آیفون‌های قدیمی به نسخه‌ی ارزان‌قیمت آیفون‌های امسال توجه نشان دهند.

iPhone XR / آیفون XR

نموداری که نرخ فروش آیفون XR را با آیفون XS مقایسه می‌کند

وی در ادامه‌ی یادداشتِ خود به این موضوع تحویلِ به‌موقعِ آیفون XR اشاره می‌کند:

با توجه به اینکه مشتریانِ آیفون XR‌ نسبت به آیفون XS گروه‌های متفاوتی هستند، انتظار می‌رود که زمانِ تحویل این دستگاه نسبت به دیگر مدل‌های امسال کوتاه‌تر باشد. معمولاً عمده مشتریانِ آیفون XS طرفدارانِ اپل هستند؛ در حالی که عمومِ خریداران آیفون XR جزو کاربران عادی هستند؛ کاربرانی که به سیستم‌عامل iOS عادت کرده‌اند و به‌دلیل بودجه‌ی محدود و انتخاب برند اپل، گزینه‌ی دیگری را در دست ندارند.

با این اوصاف‌، برخی دیگر از تحلیلگران باور دارند که تعداد بالای آیفون XR فروش ضعیفی را برای اهالی کوپرتینو به‌ارمغان آورده است.

فارغ از نظر دیگر تحلیلگران، کو معتقد است که اپل می‌تواند در فصل مالی چهارم سال ۲۰۱۸، تعداد ۳۶ تا ۳۸ میلیون دستگاه از آیفون XR به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات