امشب همیلتون می‌تواند به قهرمانی فرمول یک ۲۰۱۸ برسد

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس بنز، می‌تواند با کسب ۸ امتیاز بیشتر نسبت به فتل در گرن‌پری امریکا، برای پنجمین بار قهرمان فصل شود.
تبلیغات

راننده مرسدس اکنون پیش از آغاز گرندپری آمریکا، ۶۷ امتیاز از سباستین فتل (راننده تیم فراری) جلو افتاده است؛ مزیتی که باعث می‌شود تا لوئیس همیلتون برای قهرمانی فرمول یک ۲۰۱۸، به تنها هشت امتیاز در پیست آستین تگزاس نیاز داشته باشد. کسب این قهرمانی، همیلتون را به سومین راننده تاریخ مسابقات فرمول یک تبدیل خواهد کرد که پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد.

همیلتون اکنون چهار پیروزی پیاپی در رقابت‌های جایزه بزرگ ۲۰۱۸ (ایتالیا، سنگاپور، روسیه و ژاپن) کسب کرده است و پیروزی پنجم در گرندپری فرمول یک آمریکا، به معنی عنوان دومی سباستین فتل خواهد بود. آخرین پیروزی فتل به گرندپری بلژیک برمی‌گردد که پس از آن زنجیره پیروزی‌های همیلتون و مرسدس بنز آغاز شد.

با این حال همیلتون می‌تواند حتی با کسب عنوان ششمی امروز، به عنوان قهرمانی فرمول یک ۲۰۱۸ برسد. همیلتون با کسب این قهرمانی خود را به مایکل شوماخر و خوان مانوئل فانجیو در فهرست دارندگان پنج عنوان قهرمانی فرمول یک جهان اضافه خواهد کرد.

Lewis Hamilton Formula 1 United States Grand Prix / لوئیس همیلتون مرسدس بنز گرندپری فرمول یک آمریکا

مایکل شوماخر دیگر قادر نخواهد بود که در مسابقات فرمول یک حضور یابد و همیلتون نیز قرارداد خود را با مرسدس تا سال ۲۰۲۰ تمدید کرده است؛ بنابراین لوئیس همیلتون دو فصل دیگر نیز فرصت خواهد داشت تا رکورد خود را جابجا کرده و نام خود را در تاریخ مسابقات فرمول یک برای همیشه جاودانه کند.

در صورتی همیلتون می‌تواند آمریکا را به محل جشن قهرمانی خود تبدیل کند که پیروز شود و فتل در رده سوم یا پایین‌تر قرار گیرد. همچنین اگر همیلتون دوم شود و فتل در جایگاه پنجم یا کمتر بایستد نیز تفاوتی در نتیجه نخواهد داشت. در صورتی که همیلتون سوم شود و فتل در رده هفتم یا پایین‌تر قرار گیرد، باز هم این راننده انگلیسی مرسدس خواهد بود که رکورد جدیدی به جا می‌گذارد. اگر همیلتون با رده چهارم مسابقه را به پایان برساند و فتل هشتم یا پایین‌تر شود، باز هم همیلتون به عنوان قهرمانی فرمول یک ۲۰۱۸ خواهد رسید. در صورتی که همیلتون در رده پنجم بایستد و فتل نهم یا پایین‌تر شود، همیلتون با رده ششم بازی را به پایان برساند و فتل بدون کسب امتیاز به کار خود خاتمه دهد، نتیجه شبیه موارد قبلی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات