گوگل با استفاده از نرم‌افزار گوشه‌های نمایشگر پیکسل 3 را گردتر می‌کند

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، گوگل برای گردتر کردنِ گوشه‌های نمایشگر پیکسل ۳، از حقه‌ی نرم‌افزاری استفاده می‌کند.
تبلیغات

گوگل با گوشی‌های جدید پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، نوعی طراحی برخواسته از زبان متریال دیزاین ۲ را به محصولات خود وارد کرد تا نرم‌افزار و سخت‌افزار از لحاظ سیستم طراحی، یکپارچگی بیشتری داشته باشند. اگر به‌ گوشه‌‌های نمایشگر پیکسل‌های جدید گوگل توجه کنید، متوجه خواهید شد که اهالی مانتین‌ویو از گوشه‌های گرد برای آن‌ها استفاده کرده‌اند. 

با این حال، به‌تازگی یکی از کاربران کنجکاو و ریزبین رددیت، از دستکاری نرم‌افزاری گوشه‌های نمایشگر پیکسل ۳ گزارش داده است. بر اساس تصویرِ منتشرشده، گویا گوگل برای همخوانی بیشتر گوشه‌های صفحه‌نمایش پیکسل ۳ به ترفندهای نرم‌افزاری روی آورده و در هنگام شروع به کارِ دستگاه، اقدام به گردکردنِ این قسمت‌ها می‌کند؛ البته طبق گفته‌ی این کاربر، فرآیند یادشده به‌اندازه‌ای نیست که کاربران در حین کار با دستگاه متوجه آن شود.

پیش‌تر برخی دیگر از کاربران چنین تغییری را برای پیکسل ۲ ایکس ال نیز گزارش داده بودند.

 این موضوع را می‌توان در تصویر جیف (GIF) پایین، پس از روشن‌شدن دستگاه به وضوح مشاهده کرد:

پیکسل ۳

نکته‌ی قابل‌توجه این است که این مورد تنها برای پیکسل ۳ صدق می‌کند و گوگل از چنین ترفندی برای برادرِ بزرگتر این گوشی، یعنی پیکسل ۳ ایکس ال استفاده نمی‌کند. با توجه به این‌که گردی گوشه‌های بالای صفحه‌نمایش پیکسل ۳ ایکس ال با گوشه‌های پایین آن همخوانی ندارند، عدمِ استفاده از این راهکار نرم‌افزاری جای تعجب دارد.

یکی از کاربرانِ توییتر درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

من با بریدگی صفحه‌نمایش پیکسل ۳ ایکس ال هیچ مشکلی ندارم؛ اما وقتی متوجه می‌شوید که گوشه‌های فوقانی و پایینی شعاع یکسانی ندارند، نمی‌توانید این مسئله را نادیده بگیرید.

با این حال اگر قصد خرید این گوشی را دارید، نیازی به نگرانی نیست. طبق گفته‌ی کاربرانِ فعلی پیکسل ۳، این تغییر نرم‌افزاری هیچگونه خللی به تجربه‌ی کاربری افراد وارد نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات