فقدان فناوری خودران در خودروهای امروزی به گزارش NCAP

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش یورو NCAP، هیچکدام از خودروهای بازارجهانی، به فناوری خودران کامل مجهز نیستند و سیستم‌های کمک‌راننده نباید با این فناوری، مقایسه شوند.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۱۸ سازمان یورو انکپ (Euro NCAP)، بر لزوم تجهیز خودروها به انواع سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی نظیر ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هوشمند تأکید کرد. در جدیدترین آزمایش‌های تصادف این سازمان، فناوری‌های مدرن کمک‌راننده بررسی شدند. ۱۰ مدل مختلف شامل آئودی A6، بی‌ام‌‌و سری 5، دی‌اس 7 کراس‌بک، فورد فوکوس، هیوندای نکسو، مرسدس بنز C کلاس، نیسان لیف، تسلا مدل S، ولوو V60 و تویوتا کرولا در آزمایش یورو NCAP مورد بررسی قرار گرفتند.

Volvo XC60 / ولوو

تمام خودروهای آزمایش شده، به فناوری‌های جدید کمک‌راننده مثل کروز کنترل هوشمند، جلوگیری از انحراف مسیر و سرعت‌گیری انطباقی مجهز بودند. بر اساس گزارش کارشناسان این سازمان در بروکسل، هیچ یک از خودروهای در حال فروش بازار جهانی، به فناوری خودران کامل مجهز نیستند و سیستم‌های کمک‌راننده نباید با این فناوری، مقایسه شوند. این نتیجه‌گیری و گزارش برای علاقه‌مندان حرفه‌ای دنیای خودرو منطقی است و خبر جدیدی نیست، اما به‌نظر می‌رسد که بسیاری از افراد، درک درستی از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی ندارند.

Euro NCAP

بر اساس آخرین پژوهش‌ها، بیش از ۷۰ درصد رانندگان معتقد هستند که خودروهای مجهز به سیستم‌های کمک‌راننده، همان مدل‌های خودران خبرساز هستند. کارشناسان یورو NCAP به‌طور مشخص اعلام کرده‌اند که این باور، با عملکرد خودروهای فعلی کاملاً در تضاد است. بر اساس اعلام این سازمان، خودروهای مجهز به انواع فناوری‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی جدید، هنوز هم به یک راننده‌ی هشیار پشت فرمان نیاز دارند. درحقیقت سیستم‌های مدرن، تنها نقش پشتیبانی در شرایط لازم را خواهند داشت.

در گزارش یورو NCAP، خودروهای بررسی شده، رتبه‌بندی شده‌اند. در بین ۱۰ خودرو، محصولات بی‌ام‌ و DS پایین‌ترین سطح در یاری رساندن به راننده را نشان دادند؛ تسلا مدل S، فناوری کمک‌راننده را برتر عملکرد راننده انجام می‌دهد و دیگر خودروها، تعادل نسبی بین کنترل راننده و رانندگی خودکار برقرار کرده‌اند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات