نسل جدید مرسدس بنز کلاس B معرفی شد

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس بنز سرانجام از مدل جدید B کلاس در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این محصول، یک هاچبک خانوادگی است.
تبلیغات

اگر به عنوان یکی از طرفداران مرسدس بنز، کلاس A هاچ‌بک و سدان جدید را می‌پسندید مطمعنا کلاس B جدید را تحسین خواهید کرد. مرسدس بنز B کلاس یک خودروی MPV خانوادگی است که به تازگی رونمایی شده است. 

مرسدس بنز B کلاس جدید که در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد، رقیب مستقیم بی‌ام‌و سر 2 اکتیو تورر و گرند تورر است و در طراحی آن از جدیدترین زبان طراحی محصولات مرسدس بنز استفاده شده است تا نمایی بروز و جذاب‌تر از قبل داشته باشد. از اصلی‌ترین مشخصه‌های نسل جدید این خودرو باید به کاهش فاصله‌ی چرخ‌ها با دو سر خودرو ( overhang)، کاهش ارتفاع سقف، بدنه‌ی عضلانی‌تر و نمای جلو و عقب کاملا جدید اشاره کرد. فاصله‌ی محوری B کلاس جدید ۳۰ میلیمتر بیشتر شده است و با توجه به قابل تنظیم بودن صندلی‌های عقبی فضای صندوق عقب بین ۴۵۵ تا ۷۰۵ لیتر متغیر است. در صورتی که صندلی‌های پشتی را تا کنید این فضا به ۱۵۴۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. 

مرسدس بنز B کلاس

از دیگر مواردی که در نمای ظاهری بنز B مشاهده می‌شوند باید به چراغ‌های روشنایی در روز LED، اسپویلر سقفی بزرگ، رینگ‌های ۱۶ و ۱۹ اینچی اشاره کرد ضمن اینکه خریداران این مدل به صورت آپشن می‌توانند چراغ‌های اصلی را نیز از نوع LED سفارش دهند. 

به گفته‌ی مرسدس بنز، کلاس B جدید دارای بهترین آیرودینامیک در کلاس خود است و این مساله هم به کاهش صدا در کابین خودرو و هم کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. 

مرسدس بنز B کلاس

در داخل کابین، اولین موردی که مشاهده می‌شود موقعیت نشستن راننده است که در مقایسه با کلاس A دارای ۹۰ میلیمتر ارتفاع بیشتری است. نتیجه‌ی این افزایش ارتفاع، بهبود دید و کنترل راننده خواهد بود. طراحی پنل داشبورد نیز دقیقا مشابه با سایر محصولات هاچ‌بک و سدان مرسدس بنز است و می‌توان دو صفحه نمایشگر بزرگ، نورپردازی داخلی و پنج عدد خروجی سیستم تهویه‌ی دایره‌ای شکل را مشاهده کرد. 

در مدل فول مرسدس بنز کلاس B، صندلی‌های جلو دارای ماساژور، گرمکن و سردکن هستند. در بخش فنی نیز مرسدس این مدل را به جدیدترین پیشرانه‌ها مجهز خواهد کرد که همگی استاندارد زیست محیطی یورو ۶ را پاس می‌کنند. موتور دیزلی ۱.۵ لیتری dCi می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور دیزلی دیگر که ۲ لیتر حجم دارد در دو نسخه‌ی ۱۴۷ و ۱۹۰ اسب بخاری به بازار خواهد آمد. 

مرسدس بنز B کلاس

یک موتور جدید ۱.۳۳ لیتری بنزینی نیز برای B کلاس جدید قابل انتخاب است که در دو نسخه‌ی ۱۳۴ و ۱۶۱ اسب بخاری، ارائه می‌شوند. مرسدس بنز مدل‌های دیزلی را با یک جعبه دنده‌ی دبل کلاچ ۷ سرعته‌ی جدید به بازار عرضه خواهد کرد و امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک 4Matic نیز در تمامی مدل‌ها وجود دارد. 

فروش نسل جدید مرسدس بنز B کلاس از دی‌ماه آغاز خواهد شد. در انتها می‌توانید گالری تصاویر این مدل و ویدیوی زسمی منتشر شده توسط مرسدس بنز را نیز تماشا کنید. 

مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
مرسدس بنز B کلاس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات