توییتر به‌عنوان ضعیف‌ترین شرکت S&P 500 شناخته شد

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
توییتر در چند وقت اخیر با افت ارزش سهام روبرو شده و تبدیل به ضعیف‌ترین شرکت شاخص S&P 500 شده است.
تبلیغات

عملکرد سهام توییتر در فصل سوم سال ۲۰۱۸ بسیار ضعیف بوده و ارزش آن با افت ۳۵ درصدی در پایان این فصل روبرو شده است. این افت ارزش، بدترین عملکرد در میان شرکت‌های شاخص S&P 500 بوده است.

شروع فصل سوم سال جاری میلادی با یک گزارش بسیار ناامیدکننده در مورد درآمد این شرکت همراه بود. ارزش سهام این شرکت در ابتدای این فصل بیشترین سقوط را در دوره‌ی چهارساله ثبت کرد. این سقوط پس از اعلام خبر کاهش یک میلیونی کاربران ماهانه در ماه جولای بود. به‌علاوه، توییتر در آن گزارش اعلام کرد که به‌خاطر مقابله با اسپم و کاربران جعلی، کاربران ماهانه‌ی آن قطعا ریزش بیشتری خواهند داشت.

توییتر به ابهام در گزارش هزینه‌ها متهم است

خبر نگران‌کننده‌ی بعدی برای سهام توییتر، گزارش یکی از تحلیل‌گران MoffettNathanson در مورد گزارش‌های مالی و هزینه‌های این شرکت بود. این تحلیل‌گر در بررسی‌های خود، توییتر را به ابهام در گزارش هزینه‌ها متهم کرد.

سهام توییتر

یکی از معیارهایی که برای بررسی ارزش سهام یک شرکت مدنظر قرار می‌گیرد، در دنیای سرمایه با اصطلاح Short Interest شناخته می‌شود. این اصطلاح به‌معنای پیش‌بینی سهام‌داران مبنی بر کاهش ارزش یک سهم است. این معیار در ماه گذشته‌ی میلادی برای Twitter از ۵ درصد به ۸ درصد رسیده است.

در همین حین، سهام شرکت دیگری که جک دورسی مالک آن است، یعنی Square، رشد مناسبی در فصل گذشته داشته و به‌عنوان دومین شرکت در شاخص Russell 1000 حضور داشته است. افزایش اخیر ارزش سهام این شرکت، مجموع افزایش ارزش سهام آنها را برای سال جاری به ۱۸۶ درصد رساند.

پس از توییتر، شرکت‌هایی همچون IPG Photonics با ۲۹ درصد و Western Digital با ۲۴ درصد سقوط ارزش سهام، بدترین عملکرد را در میان شرکت‌های شاخص S&P 500 داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات