گلکسی اس 10 احتمالا نمایشگر عاری از بریدگی با قابلیت انتقال صدا خواهد داشت

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۱۰ احتمالا قرار است به نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ با قابلیت انتقال صدا مجهز شود؛ این نمایشگر به‌ احتمال زیاد، بدون بریدگی خواهد بود.
تبلیغات

سامسونگ همواره نشان داده است که برخلاف اپل، هیچ علاقه‌ای به استفاده از بریدگی در نمایشگر گوشی‌هایش ندارد؛ بریدگی بالای نمایشگر که در نسل جدید آیفون‌ها و تقریبا تمامی گوشی‌های پرچم‌دار و معروف اندرویدی دیده می‌شود، ظاهرا قرار نیست در جدیدترین پرچمدار گوشی‌های سامسونگ هم وجود داشته باشد.

سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس Samsung OLED Forum در کشور چین، به‌صورت رسمی از فناوری جدیدی برای نمایشگرهای موجود در گوشی‌های خود رونمایی کرد؛ این فناوری به جدیدترین ترندهای روز (از حسگر اثر انگشت گرفته تا حضور ماژول دوربین در زیر پنل) مجهز شده است و نکته‌ی قابل‌توجه این است که هیچ اثری از بریدگی در آن دیده نمی‌شود.

تاکنون در پتنت‌های زیادی شاهد شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن حسگر اثر انگشت و دوربین سلفی در زیر نمایشگر گوشی جدید سامسونگ بوده‌ایم و ظاهرا تمامی این شایعات قرار است در گوشی Samsung Galaxy S10 رنگ حقیقت به خود بگیرند. گرچه این موضوع فعلا قطعی نیست؛ اما شانس اس ۱۰ برای بهره‌گیری از چنین نمایشگری بسیار بالا است. 

نمایشگر جدید سامسونگ / Samsung

مهم‌ترین نکته در مورد نسل جدید نمایشگرهای موجود در گوشی‌های سامسونگ، این است که کره‌ای‌ها برخلاف بسیاری دیگر از شرکت‌های بازار، تن به استفاده از ترند ناچ در محصول خود نداده‌اند. این نمایشگر جدید در کنار موارد یادشده، توانایی انتقال صدا را هم دارد؛ البته فعلا جزئیات مربوط به این ماجرا منتشر نشده است و این یعنی نمی‌دانیم که نحوه‌ی انتقال صدا به‌ چه صورت خواهد بود. برخی می‌گویند که کره‌ای‌ها قصد دارند از اسپیکرهای معمولی استفاده کنند و برخی دیگر معتقدند که قرار است شاهد فناوری جدیدی شبیه به القای استخوانی برای رساندن صدا به گوش کاربر باشیم.

علاوه بر این، ظاهرا نمایشگر جدید سامسونگ از اسکن سه‌بعدی چهره نیز پشتیبانی نخواهد کرد. گرچه داشتن حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر، به‌خودیِ خود قابلیتی کاربردی است؛ اما این اتفاق می‌تواند باعث ناراحتی آن‌هایی شود که به ویژگی اسکن سه‌بعدی چهره علاقه‌ی زیادی دارند. سنسورهای اسکن‌کننده‌ی عنبیه‌ی چشم قطعا امنیت بیشتری دارند، با این‌وجود اسکن سه‌بعدی چهره می‌تواند به‌طرز قابل‌توجهی سریع‌تر باشد و عملکرد دقیق‌تری از خود در جاهای کم‌نور نشان دهد. 

فراموش نکنید که تمامی مطالب عنوان‌شده فعلا در حد شایعه هستند و سامسونگ به‌صورت رسمی، استفاده از این نمایشگر را در گوشی گلکسی S10 تایید نکرده است.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات