آمار نگران کننده از تصادفات در مناطق مصرف ماری‌جوانا

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مطالعه جدید موسسه IIHS و اطلاعات خسارت بزرگراهی نشان می‌دهد ایالاتی که مصرف ماری‌جوانا در آن‌ها قانونی شده است، دارای نرخ تصادفات بالاتری هستند.
تبلیغات

امروز اخباری بدی در مورد ایالت‌هایی که استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را قانونی کرده‌اند، منتشر شد. موسسه IIHS و اطلاعات خسارت بزرگراهی (HLDI) اعلام کرد نرخ تصادفات جاده‌ای در ایالاتی که مصرف تفریحی ماری‌جوانا را قانونی کرده‌اند، تا ۶ درصد افزایش یافته است.

ماری‌جوانا

داده‌های منتشر شده از دو مطالعه جداگانه توسط این سازمان بدست آمده است. در اولین مطالعه، فرکانس تصادفات در خودروهای بیمه شده مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که تعداد تصادفات رانندگی پس از شروع فروش ماری‌جوانا در ایالت‌های کلرادو، نوادا، اورگان و واشنگتن در مقایسه با ایالت‌های کنترل کننده مصرف مانند آیداهو، مونتانا، یوتا و وایومینگ ۶ درصد افزایش یافت. تمام اطلاعات مربوط به دوره زمانی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ است.

تصادف خودرو ایمنی

در تحقیق دوم محققان تصادفات گزارش شده توسط پلیس را در چند ایالت (کلرادو، اورگان و واشنگتن) که مصرف تفریحی ماری‌جوانا قانونی است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که میزان تصادفات گزارش شده در هر میلیون خودرو، در مقایسه با ایالت‌های همسایه ۵.۲ درصد افزایش یافته است. گزارش‌ها حاکی است که این مطالعات برای تفاوت‌های جمعیت شناسی، بیکاری و آب‌وهوا در هر ایالت کنترل می‌شود.

دیوید هارکی، رئیس موسسه IIHS-HLDI در مورد نتایج این تحقیقات گفت:

تحقیقات جدید IIHS-HLDI در مورد ماری‌جوانا و نرخ تصادف خودرو نشان می‌دهد که قانونی کردن مصرف تفریحی ماری‌جوانا، تأثیر منفی بر ایمنی جاده‌های ما گذاشته است. ایالت‌هایی که مصرف ماری‌جوانا را قانونی می‌کنند، باید این تاثیر را در ایمنی بزرگراه‌ها در نظر بگیرند.
تصادف خودرو ایمنی

نتایج این مطالعه تنها چند ساعت پس از قانونی شدن مصرف تفریحی ماری‌جوانا در کانادا منتشر می‌شود؛ کانادا دومین کشوری است که پس از اروگوئه، استفاده از ماری‌جوانا را قانونی می‌کند. در فصل انتخابات ایالتی در سراسر ایالات متحده، کمپین‌های متعددی وجود دارند که برای قانونی شدن استفاده تفریحی از ماری‌جوانا تلاش می‌کنند. جالب خواهد بود که تاثیر این مطالعه را بر رفراندوم‌های مختلف در انتخابات ایالتی ببینیم. با این حال، اکنون زمان خوبی برای یادآوری به همه است که پس از مصرف ماری‌جوانا، نباید رانندگی کنند. ماری‌جوانا ترکیب خطرناکی است که مصرف آن مشابه استفاده از مشروبات مست‌کننده هنگام رانندگی است؛ این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از آن می‌تواند منجر به افزایش تصادفات جاده‌ای شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات