عملکرد ضعیف IBM در تابستان ۲۰۱۸ با کاهش فروش سرور و نرم‌افزار

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گزارش مالی IBM برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان از عملکرد ضعیف این شرکت به دلیل کاهش فروش سرور و نرم‌افزار دارد.
تبلیغات

IBM جدیدترین گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد که براساس آن شاهد عملکرد ضعیف این شرکت هستیم. درآمد IBM به‌دلیل کاهش فروش سرور‌های مین‌فریم و همچنین فروش نرم‌افزار پایین‌تر از انتظارات رقم خورده است. 

جینی رومتی، مدیرعامل IBM در تلاش است تا ساختار شرکت متبوع خود را تغییر دهد، از این‌ رو IBM در پی سرمایه‌گذاری بیشتر و تغییر تمرکز خود روی حوزه‌های جدیدی نظیر سرویس‌های ابری و همچنین سرویس‌های تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی است تا بدین ترتیب وابستگی کمتری به کسب‌و‌کارهای سنتی خود داشته باشد و عملکرد ضعیف خود طی سال‌های اخیر را جبران کند. 

درآمد IBM طی سه ماهه‌ی منتهی به نوامبر بیش از ۲ درصد کاهش پیدا کرده، درآمد بخش سیستم‌ها که شامل کسب‌و‌کار مین‌فریم‌ و حافظه‌های ذخیره‌سازی مورد نیاز شرکت‌های بزرگ است، یک درصد کاهش یافته، حال آنکه این بخش سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را با افزایش ۲۵ درصدی میزان درآمد به پایان برده بود. 

شتاب رشد فروش مین‌فریم‌ سرورهای Z14 که یک سال پیش رونمایی شد، روندی نزولی در پیش گرفته است، چرا که مشتریان IBM در انتظار عرضه‌ی نسل جدید مین‌فریم‌های این شرکت پیش از اقدام برای به‌روزرسانی زیرساخت‌های خود هستند. همچنین تقاضا برای محصولات نرم‌افزاری IBM نیز به‌موجب دلایل فصلی کاهش پیدا کرده است؛ البته به گفته‌ی جیمز کاوانا، مدیر ارشد مالی IBM، این روند وضعیت بازیابی را طی می‌کند و از این‌رو باید انتظار داشت تا فروش بخش نرم‌افزار شرکت روندی صعودی در پیش بگیرد. 

IBM حدود ۶۰ درصد از درآمد خود را خارج از بازار آمریکا کسب می‌کند، این شرکت اعلام کرده که افزایش ارزش دلار در عملکرد مالی آن تأثیرگذار بوده است. براساس آمارها، IBM موفق شده است تا طی ۱۲ ماه گذشته ۳۹.۵ میلیارد دلار از کسب‌و‌کار سرویس‌های ابری خود کسب کند. مجموع درآمد IBM طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ بیش از ۱۸.۷۶ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با پیش‌بینی تحلیل‌گران پایین‌تر است. همچنین باید به سود خالص ۲.۶۹ میلیارد دلاری این شرکت اشاره کرد که در مقایسه با ۲.۷۳ میلیارد دلاری تابستان ۲۰۱۷ نشان از کاهش دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات