قیمت های باورنکردنی در حراج موتورسیکلت‌های کلاسیک لندن

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
حراجی بانامز لندن با معامله‌ی انواع موتورسیکلت‌های کلاسیک کمیاب و ارزشمند به‌ مجموع قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، رکورد جدیدی ثبت کرد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته حراجی معروف بانامز لندن (Bonhams) برگزار شد. در حراجی موتورسیکلت‌های کلاسیک، انواع نمونه‌های کمیاب، ارزشمند و قدیمی معامله شدند. درمجموع، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند (حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) موتورسیکلت خرید و فروش شد تا رکورد جدیدی در این شرکت حراجی که بیش از دو قرن فعالیت دارد، ماندگار شود.

تعداد نمونه‌های حراجی زیاد بود اما در این مطلب، به برجسته‌ترین موتورسیکلت‌ها و قیمت نهایی آن‌ها اشاره می‌کنیم.          

نورتون-جپ مدل ۱۹۵۲

1952 Norton-JAP

 ۱۰۵ هزار و ۸۸۵ دلار

این نسخه‌ی بی‌نظیر و تک‌نمونه، حاصل مهندسی فرانسیس جی. ویلیامز اهل بریتانیا است. ویلیامز اساساً فریم نسل اول نورتون (Norton) را با پیشرانه‌ی JAP ترکیب کرد تا موتورسیکلتی سریع برای شرکت در رقابت‌های سرعت تولید شود.

بومرلند لنگتورن مدل ۱۹۳۷

1937 Böhmerland 603cc Langtouren

۸۳ هزار و ۱۹۵ دلار

لنگتورن (Langtouren) محصول شرکت موتورسیکلت‌سازی بومرلند (Böhmerland) چکسلواکی، از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۹ تولید شد. این مدل از پیشرانه‌ی ۶۰۳ سی‌سی چهارزمانه‌ی برند لیبش استفاده می‌کرد و البته رکورد بیشترین فاصله‌ی چرخ‌ها در بین تاریخ موتورسیکلت‌سازی را دراختیار دارد. بومرلند لنگتورن پیش از این هم توسط بانامز لندن حراج شده بود، اما این‌بار با قیمت بیشتری به‌فروش رفت.

هندرسون 2ZFour مدل ۱۹۱۹

Henderson 2 Z Four

 ۶۳ هزار و ۵۳۱ دلار

هندرسون با پیشرانه‌ی ۱۱۴۷ سی‌سی به چراغ‌های برقی که در سال ۱۹۱۹ فناوری پیشرفته‌ای مسحوب می‌شد، مجهز است. باتوجه به‌وجود آژیر، هندرسون حراجی بانامز احتمالاً در طول عمر دراز خود، مدتی در اختیار نیروهای دولتی بوده است.

AJS اسپرینگ‌توئین مدل ۱۹۵۲

AJS  Springtwin

۹۰ هزار و ۴۳۰ دلار

این مدل انگلیسی، به‌صورت سفارشی برای نمایشگاه موتورسیکلت Earls Court سال ۱۹۵۲ تولید شده است. یک شرکت مستقل و کوچک، AJS Springtwin با پیشرانه‌ی ۴۹۸ سی‌سی و موتور برقی در چرخ‌ها را با سکوی مخصوص نمایش طراحی کرده است که پس از چند دهه، با این قیمت معامله می‌شود.

BSA راکت گلداستار مدل ۱۹۶۲

BSA Rocket Gold Star

  ۱۳ هزار و ۹۱۶ دلار

مدل راکت گلداستار شرکت بریتانیایی BSA، یکی از اصیل‌ترین موتورسیکلت‌های کافه ریسر است. مدل حراج شده به تزئینات مختلفی نظیر رینگ‌های Dunlop ضدزنگ مجهز بود.

هوندا VFR750R RC30 مدل ۱۹۸۹

Honda VFR750R Type RC30

 ۶۲ هزار و ۱۸ دلار

تایپ RC30 هوندا یکی از موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای ماندگار است. مدل حراجی بانامز، در تمام طول عمر خود تنها در اختیار کلکسیونرهای مختلف بوده و هیچوقت در مسابقات شرکت داده نشده است. شاید مالک جدید این نمونه‌ی ارزشمند، سرانجام ۱۱۸ اسب بخار قدرت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر V شکل ۷۴۸ سی‌سی یکی از بهترین محصولات ژاپن را، آزاد کند.

سوتر MMX1 مدل ۲۰۱۲

Suter MMX1

 ۶۰ هزار و ۵۰۶ دلار

MMX1 محصول شرکت Suter، از پیشرانه‌ی ساخت بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این نمونه‌ی مسابقه‌ای در اختیار موتورسوار اتریشی معروف، مارتین بائور بوده است.

براو سوپریور SS100 مدل ۱۹۳۳

Brough Superior SS100

 ۲۱۱ هزار و ۷۷۱ دلار

مدل SS100 شرکت انگلیسی براو (Brough) از پیشرانه‌ی ۹۸۱ سی‌سی استفاده می‌کند. جالب این است که SS100 در دهه‌ی ۱۹۶۰ قیمتی حدود ۹۰۰ دلار داشته اما پس از گذشت نزدیک به ۶ دهه، این مبلغ به‌بیش از ۲۱۱ هزار دلار رسیده است.

براو سوپریور SS100 گرنداسپرت مدل ۱۹۲۶

Brough Superior SS100 Alpine Grand Sport

 ۳۱۱ هزار و ۳۴۳ دلار

این مدل براو، ترکیبی از پیشرانه‌ی SS100 مدل ۱۹۲۵، فریم آلپاین گرنداسپرت ۱۹۲۶ و قطعات مدل‌های دیگر است. با اینکه قطعات این مدل کامل نیست و نمی‌توان آن را سرهم کرد، قیمت نهایی آن به ۳۱۱ هزار دلار رسید.

براو سوپریور SS100 مدل ۱۹۲۵

Brough Superior SS100

 ۳۴۷ هزار و ۹۱۰ دلار

نمونه‌ی بازشده‌ی SS100 که از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۶ در اختیار سی‎اف ادواردز بوده است، با هدف شرکت در مسابقات رکورد تولید شد. در مقایسه با SS100 استاندارد، این مدل در بخش گلگیرها و دسته‌ی گاز و ترمز تغییر کرده بود؛ مانند بسیاری از موتورسیکلت‌های کلاسیک حراجی بانامز، این مدل هم درکنار جایگاه جانبی سرنشین اضافه، حراج شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات